کنکور فرهنگیان و پذیرش دانشجو معلم

۲۰۶ نظر

کنکور فرهنگیان و پذیرش دانشجو معلم ۱۴۰۳

آزمون کنکور دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی، آزمونی برای ورود دانش‌آموزان و متقاضیان حرفه معلمی به این دانشگاه‌ها است. پس در صورتی که شما نیز متقاضی ورود به این دانشگاه هستید مطالب صفحه را به دقت بخوانید.

 

دانلود رایگان سوالات کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳

متقاضیان گرامی کنکور ورود به دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ می‌توانند سوالات رشته‌های تحصیلی خود را از طریق صفحه زیر به صورت رایگان دانلود نمایند:

دانلود رایگان سوالات

خبر ۱۰ تیر ۱۴۰۳-اطلاعیه شماره ۸: تمدید مهلت ثبت نام نهایی داوطلبان چند برابر ظرفیت پذرش دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان

به اطلاع می­رساند، با هدف تکریم جایگاه و شان متقاضیان حرفه معلمی چند برابر ظرفیت پذیرش دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان ( سال ۱۴۰۳) و در راستای ایجاد فرصت نهایی برای ثبت ­نام و بارگذاری مدارک و مستندات داوطلبان؛

مهلت نهایی ثبت­ نام در سامانه ارزیابی تکمیلی دانشگاه و ارسال مدارک و مستندات، تا ساعت ۱۲ ظهر روز یک­شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ تمدید شد.

یادآور می گردد؛ مهلت ثبت نام دیگر تمدید نخواهد شد. همچنین عدم ثبت‌نام و تکمیل به موقع پرونده الکترونیکی در سامانه مزبور به نشانی psd.cfu.ac.ir به منزله انصراف از شرکت در فرایند ارزیابی تکمیلی دانشگاه فرهنگیان می ­باشد.

خبر ۹ تیر ۱۴۰۳- تمدید مهلت ثبت نام و انتخاب آزمون عملی تربیت بدنی و مهارتی هنر و اصلاح اسناد و سوابق فعالیت های آموزشی و فرهنگی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، ایوب ابراهیمی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر شرکت نمودند. این استقبال کم نظیر، حاکی از حضور ۵۷ درصد از داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۳ برای رقابت بر سر حدود ۳۰ هزار سهمیه جذب این دانشگاه است.

ابراهیمی افزود: در مهلت اعلام شده برای ثبت‌نام داوطلبان متقاضی چند برابر ظرفیت پذیرش دانشجومعلم سال ۱۴۰۳ تا کنون بیش از ۹۲% شرکت کنندگان موفق به ثبت‌نام در ارزیابی تکمیلی شده‌اند. با توجه به حجم گسترده متقاضیان تکمیل فرایند ثبت‌نام و به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر، برای آن دسته از داوطلبانی که تا کنون موفق به نهایی‌سازی انتخاب آزمون عملی تربیت‌بدنی، آزمون مهارتی و تکمیل و بارگذاری مستندات و سوابق آموزشی و فرهنگی خود نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا ساعت ۱۲ظهر روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ نسبت به انتخاب آزمون‌های مذکور و تکمیل مستندات و مدارک مورد نیاز در خصوص سوابق آموزشی و فرهنگی اقدام نمایند.

لذا ضرورت دارد داوطلبان گرامی در مهلت در نظر گرفته شده، به سامانه ثبت‌نام و ارزیابی تکمیلی به آدرس https://psd.cfu.ac.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرایند ثبت‌نام اقدام نمایند.
وی ادامه داد: تمامی شرکت کنندگان که اقدام به ثبت‌نام نموده‌اند برای اطمینان خاطر از برنامه حضور در کانون‌های ارزیابی حتما به حساب کاربری (پروفایل) خود مراجعه و نسبت به دریافت کارت نهایی ورود به ارزیابی تکمیلی اقدام نمایند.

علاوه بر آن داوطلبان گرامی می توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی زمان مراجعه به معاینات پزشکی به درگاه اطلاع رسانی واحدهای استانی دانشگاه فرهنگیان مراجعه و یا با شماره تماس مراکز پاسخگویی تعیین شده استان خود در اطلاعیه‌های ابلاغی تماس حاصل نمایند.

خبر ۳ تیر ۱۴۰۳- شروع بارگذاری مدارک پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان

اطلاعیه شماره ۳: آغاز ثبت نام داوطلبان چند برابر ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در آزمون سازمان سنجش سال ۱۴۰۳ در سامانه ارزیابی تکمیلی
به اطلاع داوطلبان محترم می رساند فرایند ثبت نام برای شرکت در ارزیابی تکمیلی آغاز شده است.

در این مرحله از ثبت نام و بر اساس برنامه نوبت دهی و زمانبندی، فقط آن دسته از داوطلبانی تاریخ شرکت در جلسه ارزیابی تکمیلی آنها از ۱۰ تیرماه تا ۱۳ تیرماه است می توانند به عنوان گروه اول وارد سامانه شده و نسبت به تکمیل پرونده اقدام نمایند.

داوطلبانی که نوبت ثبت نام آنها بعد از ۱۳ تیرماه است با اعلام پیامی که هنگام ورود به سامانه مشاهده می کنند، می توانند از تاریخ ۵ تیرماه به حساب کاربری خود در این سامانه مراجعه نموده و نسبت به تکمیل پرونده اقدام فرمایند.

توجه: لازم است داوطلبان برای پیگیری ارزیابی شایستگی های معلمی و سایر اقدامات با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان مرکزی و مدیریت پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان و سامانه ثبت نام و ارزیابی تکمیلی اقدام نمایند

بارگذاری مدارک

 

لینک‌ها و صفحات مرتبط

  • اعلام نتایج چند برابر ظرفیت آزمون پذیرش دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان از ۳۰ آذر ۱۴۰۳ است. آخرین اطلاعیه‌های مرتبط را بخوانید.
  • برای آمادگی شرکت در جلسه آزمون پذیرش دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان می‌توانید از منابع و سوالات مفید موجود در این صفحه استفاده کنید.

 

هر آنچه باید در خصوص کنکور دانشگاه فرهنگیان بدانید

 

آخرین اخبار

زمان آزمون اختصاصی کنکور دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم

زمان برگزاری مراحل مختلف آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم به شرح جدول زیر است:

 

 مرحله زمان‌بندی
ثبت‌نام ۵ الی ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲
انتشار دفترچه انتخاب رشته دی‌ماه ۱۴۰۲
شروع فرایند مصاحبه‌ها دی‌ماه ۱۴۰۲
زمان انتشار کارت ۳ الی ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
زمان برگزاری آزمون ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
انتخاب رشته ۸ الی ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
اعلام نتایج چندبرابر ظرفیت ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

 

استخدام‌های مرتبط دیگر

اگر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر هستید و یا سن شما بالاتر از ۲۲ سال است، بجای کنکور دانشگاه فرهنگیان باید از طریق آزمون استخدام آموزش و پرورش و یا آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان (ویژه کادر اداری) وارد ساختار دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش شوید. در هر صورت می‌توانید برای دسترسی به این آزمون‌ها روی لینک‌های پایین کلیک کنید:

 اما تفاوت این آزمون با آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در چیست؟ کنکور زمینه‌ساز ورود دانش‌آموزان (به صورت عمده و ویژه) به دانشگاه‌های کشور است. از این رو کنکور فرهنگیان نیز زمینه‌ای برای ورود دانش‌آموزان به دانشگاه فرهنگیان بوده و علاقمندان به حرفه معلمی، پس از قبولی در این کنکور می‌توانند مسیر خود را در راه معلم شدن آغاز کنند. اما این آزمون محدودیت‌هایی نیز دارد. مهم‌ترین محدودیت این آزمون شرط سقف سنی ۲۴ سال تمام برای ثبت‌نام در آزمون داشتن حداکثر مدرک تحصیلی کاردانی است.

از این رو خیل کثیری از متقاضیان آزمون با مدارک تحصیلی بالاتر اعم از کارشناسی و کارشناسی ارشد پشت سد کنکور فرهنگیان باقی‌ماندند. البته این دسته می‌توانند نگران نباشند، همانطور که گفتیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز می‌توانند با آزمون استخدام آموزش و پرورش وارد حرفه معلمی شوند و یا اگر تمایل به انجام فعالیت در دانشگاه فرهنگیان را دارند می‌توانند با شرکت در آزمون استخدام دانشگاه فرهنگیان مسیر خود را برای وارد شدن به دانشگاه فرهنگیان هموار سازند.

 

سوالات متداول
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲۰۶ نظر برای کنکور فرهنگیان و پذیرش دانشجو معلم

  • S
    Saeed
    ۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۲
    سلام ،دوستان من سی سالمه ،حدودا شش ماه پیش از من و کسانی که سنشون بیشتر از بیست و چهار ساله مصاحبه حضوری گرفتن ،بعد دیگه خبر نکردن که آیا قبول شدین یا نه ،آیا کسی در رابطه با این موضوع اطلاعی داره ؟
    • a
      ashkan
      ۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۱۵
      با سلام
      19 سال سن دارم و یه بار کنکوردادم رد شدم
      ومعافیت تحصیلی یه بار استفاده کردم ولی سه ماهه تموم شده ایا میتوانم در ازمون شرکت کنم(فرهنگیان) البته چندتا درسم رو افتادم...
      ممنون میشم رهنمایی کنید....با تشکر
      • پشتیبان سه
        ۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۵۳
        کاربر گرامی
        تنها در صورتی که مشمول نباشید امکان شرکت در آزمون را دارید، در غیر این صورت باید برابر قوانین نظام وظیفه عمل نمایید.
      • و
        وحید86
        ۴ تیر ۱۴۰۳، ۰۲:۰۸
        بارگذاری مدارک کیفیت بخشی کی شروع میشه؟
        • پشتیبان سه
          ۴ تیر ۱۴۰۳، ۰۹:۱۸
          کاربرعزیز
          داخل سایت مربوطه برای این مورد از عنوان «بزودی» استفاده شده‌است. لذا به محض دریافت اخباری در مورد آغاز مهلت بارگذاری مدارک ، از طریق سایت اطلاع‌رسانی خواهدشد.
        • ر
          رضا
          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
          سلام. من امسال کنکور دانشگاه فرهنگیان که همراه با کنکور سراسری بود شرکت کردم. من همینطور دانشجوی ترم آخر دانشگاه هستم در مقطع کارشناسی پیوسته و تیر امسال فارغ التحصیل میشم. زمانی که دفترچه رو گرفتم و داشتم ثبت نام میکردم همه شرایط ثبت نام رو داشتم. اگه برای دانشگاه فرهنگیان انتخاب رشته کنم منع قانونی داره؟ چون نتیجه مرداد میاد و من تیر ماه فارغ التحصیل میشم آیا شرایطش رو دارم که انتخاب رشته کنم؟ چون هنوز مشغول به تحصیلم. تیر ماه فارغ التحصیل میشم. از نظر قانونی سنم برای شرکت مناسبه. لطفا راهنماییم کنید.
          • م
            محمد
            ۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۵
            سلام. ببخشید کنکور تیر تاثیری روی نتیجه نهایی فرهنگیان داره؟

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ