استخدام نیروی ماما با اجرای طرح سلامت خانواده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده گفت: با اجرایی شدن این طرح زمینه استخدام و جذب نیروی ماما در طرح سلامت خانواده فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسن ملکی‌زاده صبح امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی ماما با بیان اینکه ارائه خدمت مناسب بدون نیروی انسانی متخصص و مجرب ممکن نخواهد بود، اظهار داشت: نیروی انسانی یکی از موثرترین و کارآمدترین بخش‌ها در ارائه خدمت به مردم بوده و بدون نیروی انسانی متخصص و مجرب هرگز نمی‌توان خدمات مناسبی ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: دانشجویانی که در دانشکده پرستاری و مامایی تحصیل‌کرده و وارد بازار کار می‌شوند متبحر، متخصص، دلسوز و توانمند هستند.

وی ضمن تبریک روز ماما از رفع مشکلات بازار کار ماما در حوزه سلامت خبر داد و اضافه کرد: یکی از دغدغه‌ها که در حوزه مامایی وجود داشته بحث بازار کار بوده و اکنون یکی از اتفاقات خوبی که افتاده اجرای طرح سلامت خانواده بوده که باعث می‌شود بتوانیم به میزان زیادی نیروی مامایی در طرح سلامت خانواده جذب کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، نقش ماما در قانون تعالی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را بسیار مهم دانست و بیان کرد: نیروهای ماما ظرفیتی بهینه برای ترویج فرهنگ افزایش جمعیت دارند، زیرا ذره ذره تلاشی که نیروی ماما می‌کنند می‌تواند در ترغیب مادران این سرزمین اثرگذار باشد.

ملکی‌زاده، زیباترین صدای آفرینش را صدای گریه نوزاد دانست و بیان کرد: صدای گریه نوزادان صدایی که با دستان پزشکان و نیروهای ماما برای جامعه به ارمغان آمده و برای کسانی که بر بالین مادران هستند صدایی دل‌نشین و آرام‌بخش است.

وی افزود: تکریم مادران باردار نیاز جامعه امروز برای ترویج فرهنگ فرزندآوری است.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ