فراخوان جذب نیروی امریه سربازی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

تعریف امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات :
• از آنجا که فارغ التحصیلان جوان کشور، سرمایه های انسانی نسل فردای کشور بوده و خدمت مقدس سربازی زمینه ساز آمادگی و تجربه اندوزی آنان را فراهم می نماید؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر مبنای این نگرش که خدمت سربازی بشکل امریه در سازمان ها مهیا کننده ی شرایط لازم در جهت بهره گیری از توانایی های بالقوه ی نسل جدید در ایجاد تحول و تعالی در سطح نظام دولتی و خصوصی کشور است، در نظر دارد از بین فارغ التحصیلان واجد شرایط، نسبت به جذب نیروی امریه سربازی اقدام نماید. در این روند حفظ عدالت، نظم و دقت، از مسائل ضروری است. لذا تمامی مراحل ثبت نام، ارزیابی، پیگیری و پایش از طریق سامانه های الکترونیکی صورت می پذیرد. در این فراخوان سرفصل های راهبردی از قبیل: قوانین ICT، امنیت فضای سایبری، فناوری اطلاعات، سیستم یکپارچه نظارت، استارتاپ ها، دولت همراه ، نظارت بر طرح USO و دستیابی به تعالی در ابعاد دولت الکترونیک، به عنوان مهمترین رئوس مورد تاکید در برنامه جذب این سرمایه های انسانی می باشددر این مرحله از جذب نیروی امریه، با توجه به نیازمندی های پرسنلی ستاد و دستگاه های تابعه وزارت نیروهای با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های تحصیلی ای که در جدول زیر آمده است در سطح تهران و مراکز استان ها و بشکل بومی، قابلیت جذب خواهند داشت.
رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مورد پذیرش امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات :
• مدرک تحصیلی امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه رشته های فنی و مهندسی و برخی رشته های دیگر می باشد و به طور کلی کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در این زمینه ها می باشند برای اخذ امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات واجد شرایط هستند. بدلیل تنوع بسیار زیاد رشته ها طبیعی است که تعداد متقاضیان امریه این وزارتخانه بسیار زیاد باشند زیرا محصلان فارغ التحصیل بسیار زیاد هستند.لیست ۱۵مدرک تحصیلی امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که بیشتر از بقیه رشته ها مورد توجه قرار گرفته اند بدین شرح است :
مقطع تحصیلی مورد پذیرش
کارشناسی ارشد و بالاتر: رایانه - فناوری اطلاعات - امنیت فضای سایبری – گرافیک - الکترونیک - برق – مخابرات – حسابداری - اقتصاد – آمار – صنایع – مکانیک – مدیریت - نقشه برداری – حقوق
مراحل و نحوه ثبت نام در سایت و پیگیری پذیرش امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات :
• متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به سامانه امریه سربازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس اینترنتی https://amrieh.ict.gov.ir مراجعه و در صورت واجد شرایط ‌بودن، نسبت به ثبت‌نام در سامانه مذکور اقدام کنند.
• داوطلبین می بایست با پذیرش موارد ذیل، مطابق فرمت پیش بینی شده در سایت نسبت به تکمیل، ثبت اطلاعات موارد درخواستی و ارسال مدارک و مستندات مورد نیاز اقدام نمایند. ثبت نام در سامانه به منزله پذیرش نهایی متقاضی به منظور بهره مندی از طرح امریه سربازی نمی باشد.
• نکته: متقاضیان استفاده از سهمیه امریه، ابتدا نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام و پس از پذیرفته شدن نهایی جهت دریافت برگه اعزام به خدمت اقدام نمایند.
• پس از اتمام فرآیند ثبت نام، یک کدرهگیری در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت و متقاضی می تواند روند بررسی درخواست خود را از طریق قسمت پیگیری سایت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشاهده نماید.
• متقاضیان محترم می بایست پس از ثبت نام با شماره رهگیری خود به سامانه مراجعه نموده و از روند وضعیت پرونده خود مطلع گردند. درصورت اعلام نقص پرونده از طریق سامانه، جهت تکمیل پرونده و رفع نقص، مدارک مربوط به شروط جذب و فارغ التحصیلی را مجددا بارگذاری نمایند.در صورت عدم رفع نقص در مهلت مقرر، عدم پذیرش متقاضی اعلام خواهد گردید.لازم به ذکر است صحت و سقم اطلاعات ثبت و بارگذاری شده در سامانه به عهده داوطلب می باشد .
• متقاضیان می بایست پس از اتمام زمان ثبت نام، جهت اطلاع از وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش به سامانه مراجعه و در تمام مراحل با استفاده از کدملی و کد پیگیری وضعیت ثبت نام خود را مشاهده نمایند. بدیهی است در صورت پذیرش اولیه با پیگیری اطلاعیه های درج شده در سایت این وزارت یا پنجره ی اطلاع رسانی وضعیت فرایند ثبت نام، جهت مصاحبه حضوری مراجعه فرمایند. (مدارک لازم، زمان و مکان مصاحبه در پنجره ای که هنگام پیگیری وضعیت ثبت نام نمایان خواهد شد، درج می گردد و نیازی به تماس تلفنی یا مکاتبه یا درج اطلاعیه در این خصوص نمی باشد.)
در صورت هرگونه ابهام با شماره تلفن ۸۸۱۱۳۴۷۰-۰۲۱تماس حاصل فرمائید. یا سوالات خود را به آدرس ایمیل amrieh@ict.gov.ir ارسال فرمایند.
• افراد انتخاب شده همزمان با مصاحبه علمی حضوری جهت انجام سایر فرآیندهای لازم به مراجع ذیربط معرفی شده و پس از اخذ تاییدیه های لازم، به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی تا با اخذ مجوز امریه از سوی ستاد مذکور، جهت گذراندن دوره آموزش نظامی به یگان های مربوطه اعزام گردند. مقتضی است در صورت عدم پذیرش در مراحل جذب، امکان پیگیری و ارائه دلایل توجیهی میسر نمی باشد ​و هیچگونه تعهدی متوجه ستادکل نیروهای مسلح و وزارت متبوع در قبال عدم پذیرش متصور نخواهد بود. شایان ذکر است پس از انجام دوره آموزش مذکور، افراد می بایست به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کرده تا جهت انجام ادامه خدمت به واحدهای تابعه معرفی شوند. لازم به ذکر است خدمت سربازی در قالب امریه به مدت ۲۴ ماه می باشد.
• افراد انتخاب شده در روز مصاحبه حضوری می بایست اصل گواهی عدم سوء پیشینه خود را به همراه دوازده قطعه عکس ۴*۳ پشت نویسی شده به همراه داشته باشند.
مدارک و مستندات لازم جهت ثبت نام و پذیرش امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
• داوطلبین می بایست به هر دو شکل ذیل مدارک مورد درخواست را تحویل نمایند:
۱- ارسال تصویر مدارک و مستندات از طریق سامانه
• مدارک مورد نیاز شامل:
۱- تصویر صفحات شناسنامه خود و همسر ۲- تصویر کارت ملی خود و همسر ( به صورت پشت و رو) ۳- تصویر آخرین مدرک تحصیلی۴- گواهی عدم سوء پیشینه ۵- تصویر صفحات گذرنامه ۶- فایل اسکن عکس ۴*۳
۲- به همراه داشتن مستندات ذیل در روز مصاحبه حضوری الزامی می باشد.​
۱ کارت ملی اصل و کپی پشت و رو ۳ فقره(در برگ (a۴
۲ شناسنامه متقاضی اصل و کپی تمام صفحات ۳ فقره(در برگ (a۴
۳ شناسنامه همسر و فرزند اصل و کپی تمام صفحات در صورت متاهل بودن ۳ فقره(در برگ (a۴
۴ مستندات ویژگی خاص ( شروط جذب ) مستندات : ایتام – فعالیت بسیج – حافظان قرآن – خانواده ایثارگران- گواهی یا مدرک حاوی معدل ۱۷ به بالا- افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و...
۳ فقره(در برگ (a۴
۵ مدارک دانشگاهی ( حاوی معدل و نمره پایان نامه )-منظور از مدرک تحصیل ( معرفی نامه دانشگاه – فارغ التحصیلی – سازمان نظام وظیفه یا اصل مدرک تحصیلی یا فراغت از تحصیل ) (در برگ a۴
۶ عکس پرسنلی ۱۲ عدد
۷ گذرنامه ( پاسپورت ) در صورت وجود(در برگ (a۴
۸ عدم سوءپیشینه اصل گواهی یک فقره کپی در برگ (a۴
۹ سوابق تجربی گواهی اشتغال (اختیاری) (در برگ (a۴
۱۰ مقاله یا کتاب یا اختراع و اکتشافات گواهی اصل مقالات ، کتب و غیره ....(اختیاری) (در برگ (a۴
۱۱ اصل پایان نامه و مدارک مربوط به دفاع از پایان نامه صورتجلسه دفاع پایان نامه یا مدرکی که نشان دهد از رساله دفاع شده است. ۳فقره(در برگ (a۴
۱۲ معرفی نامه از بنیاد نخبگان در صورت وجود
• تذکر : ضروریست مدارک ذیل با پسوند PDF یا JPG اسکن گردد.
شرایط پذیرش داوطلبان انجام خدمت سربازی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
• بر اساس سهمیه ابلاغی ستادکل متقاضیانی که دارای حداقل یکی از شرایط مندرج در مفاد این آگهی به شرح ذیل می باشند می بایست نسبت به تکمیل اطلاعات و ارائه مدارک و مستندات اقدام نمایند.
۱- خانواده ایثارگران(خانواده ایثارگران شامل خانواده های: شهدا، مفقودالاثر، جانبازان، آزادگان، رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه جبهه می¬باشد.) ۲- متاهل ( ازدواج دائم)۳- ایتام۴- فارغ التحصیلان دانشگاه های برتردولتی (معدل بالاتر از ۱۷)۵- حافظان قرآن و قاریان برتر۶-دارندگان سابقه ۶ ماه فعالیت بسیجی۷-افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امدادحضرت امام خمینی (ره)(لازم است کد و شماره مددجو و مرجع صادرکننده در گواهی ارسالی مشمولین ثبت شده باشد.)۸- مشمولین معاف از رزم ۹- مشمولین متقاضی خدمت در مناطق محروم و دارای ضریب پنج به بالا ۱۰- بورسیه سازمان مربوط.
نکات قابل توجه امریه سربازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
• وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و واحدهای تابعه هیچگونه تعهد استخدامی و بکارگیری پس از پایان دوره و ترخیص در مورد سربازان امریه ندارد.
• وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچگونه تعهدی درخصوص تامین محل اقامت جهت متقاضیان ندارد.
• هرگونه اشتباه و یا کتمان حقیقت موجب ابطال تقاضا خواهد شد.
• پذیرش امریه فقط بمنظور گذراندن طرح مقدس خدمت سربازی بوده و هرگونه اشتباه و یا کتمان در ثبت اطلاعات و ارائه مدارک و مستندات موجب ابطال تقاضا خواهد شد.
• در این مرحله پذیرش امریه سربازی، افراد بومی انتخاب می شوند.
نکته۱: مشمولین دارای کسر خدمت (ایثارگری، فعالیت بسیج و پروژه) می بایست هنگام مصاحبه حضوری مدارک و مستندات مرتبط با کسر از خدمت خود را ارائه نمایند
• نکته۲: مشمولین بومی به افرادی که در فاصله ۳۵ کیلومتری از مراکز استان سکونت داشته باشند اطلاق می شوند.
• • مهلت ثبت نام ۰۷/۱۱/۱۴۰۲ لغایت ۱۶/۱۱/۱۴۰۲ بوده و صرفا از طریق سایت و بشکل غیر حضوری صورت می پذیرد.(غیرغابل تمدید می باشد)
• با عنایت به اینکه تاریخ اعزام مورخ ۰۱/۰۴/۱۴۰۳پیش بینی شده لذا پذیرفته شدگان نهایی می بایست حداکثر ۴۵ روز قبل از تاریخ اعزام به آموزش نظامی نسبت به ارائه اصل برگه اعزام به خدمت خود به مرکز توسعه سرمایه انسانی و فناوری های مدیریتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس ذیل اقدام نمایند:
• (آدرس: تهران،خیابان شریعتی، بالاتر از چهار راه شهید قدوسی(قصر)ورودی شماره ۷ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ساختمان معاونت توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع، طبقه ششم –مرکز توسعه سرمایه انسانی و فناوری های مدیریتی )
• امریه سربازی برای مشمولین وظیفه زیر صادر نمی گردد:
• ۱- فاقد شرایط جذب و مغایر به ضوابط فوق الذکر۲-دارای برگ اعزام به خدمت با مهر غیبت (۹۰ روز اضافه خدمت یا بیشتر) ۳- مشمولان وظیفه دارای سابقه قبلی خدمت در مراکز نظامی و انتظامی۴-مشمولان وظیفه ای که در طول خدمت سربازی قصد ادامه تحصیل، گرفتن معافیت کفالت و پزشکی... دارند. بستگان سببی و نسبی کارکنان شاغل در وزارتخانه، سازمانها و شرکتهای تابعه (فرزند، برادر، برادرزاده، خواهرزاده، داماد، برادر همسر، دایی ، عمو، فرزندان عمو و دایی، عمه ، خاله )
• میزان حقوق پرداختی به مشمولین امریه سربازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به فاکتورهایی چون درجه نظامی، مدرک تحصیلی، متاهل یا مجرد بودن، داشتن فرزند، حق لباس و حق خوراک مرتبط خواهد بود بدین ترتیب، میزان حقوق امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با استفاده از عوامل بالا تعیین می شود. بدین صورت که هر کدام از این موارد، شامل مبلغی می شود که با توجه به شرایط سربازان، به آنان پرداخت می شود.
سوالات متداول در مورد امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
• ابتدا شرح مختصری در خصوص طرح امریه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه دهید.
از ابتدای شروع طرح به‌کارگیری مشمولان وظیفه و تخصیص آنها از سوی دفتر سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح به دولت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌طور مستمر از خدمات این افراد بر اساس سهمیه تعلق‌گرفته بهره‌مند می‌شد. همچنین مدارک لازم امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با دستور مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا به دستگاه-های دولتی نیز ابلاغ می شود .برای مثال از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا تیرماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۷۰ نفر از این نیروها در ‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مامور و به‌کارگیری شدند.
• هدف از جذب نیروهای طرح نظام/ امریه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چیست؟
تامین نیروی انسانی و استفاده از دانش و تخصص این نیروها به‌منظور تلفیق دانش تئوریک با تجربه و انتقال دانش به‌روز به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اهداف مهم جذب نیروهای امریه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
• شرایط پذیرش و انتخاب متقاضیان طرح نظام/ امریه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چگونه است؟
متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به سامانه امریه سربازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه و در صورت واجد شرایط ‌بودن، نسبت به ثبت‌نام در سامانه مذکور اقدام کنند.
امتیازدهی و رتبه‌بندی متقاضیان در سامانه ثبت نام امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر اساس تغذیه اطلاعات ثبت‌شده از سوی فرد متقاضی، به‌صورت سیستمی و بدون دخالت انسانی صورت می‌گیرد و متقاضیان مورد پذیرش، بر اساس اعلام نیاز قبلی دستگاه¬های تابعه/ ستاد و ادارات کل استانها انتخاب و به‌منظور بررسی اصل مدارک، کاریابی، انجام مصاحبه تخصصی و گزینش معرفی می‌شوند تا پس از تایید مراحل از سوی واحدهای مذکور، نسبت به درخواست صدور امریه برای آنها با دفتر سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح اقدام‌های مربوط صورت پذیرد.
• آیا دانشگاه محل تحصیل و معدل متقاضیان در پذیرش آنان تاثیرگذار است؟
فارغ‌التحصیلان تمامی دانشگاه‌های برتر دولتی کشور در صورتی که تحصیلات خود را در رشته‌های مورد نیاز وزارتخانه گذرانده باشند با حداقل معدل ۱۷ می‌توانند نسبت به ثبت نام امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام کنند.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ