آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران معطل سازمان اداری و استخدامی

۲ نظر

با وجود اینکه مدتهاست خبر برگزاری آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران منتشر شده است اما برگزاری این آزمون همچنان معطل اقدامات سازمان اداری و استخدامی در انتشار دفترچه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد موضوعی است که این روزها به یک دغدغه ذهنی برای مشمولانش تبدیل شده و تعداد زیادی از این افراد از سردرگمی گلایه‌مند هستند.

داوطلبان با وجود اینکه مدتهاست خبر برگزاری آزمون منتشر شده و خود را برای آن اماده کرده اند اما هنوز از زمان دقیق برگزاری آزمون اطلاعی ندارند. اولین آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۰ برگزار شد و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ هم مرحله تکمیل ظرفیت انجام شد و این آزمون پیش‌رو، دومین آزمون استخدامی محسوب می‌شود.

در آزمون امسال مطابق اعلام میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد از طریق آزمون صادر شده است اما هنوز دفترچه آزمون منتشر نشده است.

هم رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران و هم رئیس سازمان اداری و استخدامی در چند نوبت در گفتگوهای جداگانه با حیات علت تاخیر در انتشار دفترچه آزمون را کوتاهی ۲ دستگاه در اعلام ظرفیت خود اعلام کرده اند، موضوعی که به نظر همچنان حل نشده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی ۲۷ دی ماه در گفتگویی که با حیات داشت در پاسخ به این سوال که اگر ۲ دستگاه ملاحظات خود را اعلام نکنند چه اتفاقی میفتد گفته بود: به دو دستگاهی که اطلاعات شان را به ما جهت برگزاری آزمون ارسال نکرده، تذکر لازم به این دستگاه ها داده شده است منتها این سازمان ها ملاحظاتی دارند. سازمان امور استخدامی با بنیاد شهید هم نظر بوده تا آزمون استخدامی ایثارگران را تا پایان سال برگزار کنیم و ما درصدد انجام این کار خواهیم بود.

در همین زمینه محمداسماعیل هاشم لو معاون اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص پرسش‌های متداول مربوط به برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در گفت و گو با حیات گفت: بنا بر قول‌هایی که داده شده، دفترچه این آزمون اول اسفندماه ارائه می‌شود و طبق روال متداول ۴۰ تا ۵۰ روز بعد از انتشار دفترچه، آزمون برگزار خواهد شد.

معاون اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دومین آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای هفتاد درصد بر اساس بندهای مربوط به قانون برنامه ششم توسعه با توافق میان سازمان استخدامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود. متقاضیان واجد شرایط می بایست در زمان مقرر جهت نام نویسی خود برای شرکت در این آزمون اقدام کند.

وی افزود: اطلاع رسانی لازم در خصوص زمان ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه و نیز زمان برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای هفتاد درصد از طریق سایت جهاد دانشگاهی اعلام می شود و داوطلبان می توانند برای پیگیری هر مرحله آزمون به آدرس سایت مذکور مراجعه کنند.

در این خصوص؛ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: مقدمات لازم جهت برگزاری آزمون از سوی بنیاد شهید انجام شده است و چون جهاد دانشگاهی مسئول برگزاری آزمون هاست باید نسبت به انتشار دفترچه و برگزاری آزمون اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: دعا می کنیم تا قبل از پایان سال بتوانیم آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را برگزار کنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: بر این اساس مجوز استخدام ۲۷ هزار نفر از فرزندان مشمول صادر شد که پس از طی آزمون استخدامی می‌توانند به استخدام دستگاه اجرایی کشور درآیند.

حال سوال اصلی از سازمان اداری استخدامی این است که داوطلبان تا چه زمانی باید معطل اعلام ظرفیت آن ۲ دستگاه بمانند؟

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران معطل سازمان اداری و استخدامی

  • س
    سیدعطا میرمحمدی
    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
    په جانبازان زیر 25 درصد سرشون را بزارن زمین بمیرن
    • م
      محمد
      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۵۲
      باسلام فرزند ایثارگرم
      من کارگر پیمانکار از 96تا حالا در شرکت نفت گچساران زیر مجموعه مناطق نفت خیز جنوب.کار میکنم
      ولی هنوز روند استخدامی ماها انجام نشده
      خواهشا خواهشا خواهشاپیگیری کنید

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ