استخدام ۲۷ هزار نفر از مشمولان بنیاد شهید و امور ایثارگران

زنجان - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌ مجوز استخدام ۲۷ هزار نفر از مشمولان این بنیاد و اعتبارات مربوط به آن دریافت شده است.

به گزارش ایرنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز شنبه در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه در این دوره زمینه اشتغال افراد دارای دیپلم افتخار نیز فراهم شده است،‌ افزود: هم اکنون سه هزار و ۵۷۱ نفر در سامانه کاریابی بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت نام کرده‌اند که رقم بالایی است.

وی میزان اشتغال ایجاد شده برای مشمولان این بنیاد را از ابتدای امسال تاکنون نامطلوب خواند و یادآور شد: امسال ۵۲ نفر از این مشمولان در دستگاههای اجرایی استخدام شده اند و این درحالی است که سال قبل در این حوزه وضعیت خوب بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در حوزه تسهیلات خود اشتغالی مصوب شده است که استان‌ها می‌توانند با احصای شرایط از این تسهیلات استفاده کنند.
قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: در حوزه گلزار شهدا نیز از ۴۳۰ گلزار ۳۶۲ مورد ساماندهی شده است همچنین ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفرهای استانی رییس جمهور نیز به این امر اختصاص یافته است.
وی به موضوع تامین مسکن مشمولان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز اشاره کرد و گفت: اولویت واگذاری مسکن در زنجان برای ۴۵۸ نفر است که تعداد بالا ولی قابل حل است.
قاضی زاده هاشمی بابیان اینکه ساخت مراکز توانبخشی بر عهده دولت است، تصریح کرد:‌ در ۲۸ استان این پروژه ها تکمیل شده اما زنجان جزو استان‌های مشکل دار در این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه استان زنجان با توجه ظرفیت فرهنگی بالایی که دارد، افزود: این استان می‌تواند در بسیاری از مسائل پیشتاز باشد.

قاضی زاده هاشمی بابیان اینکه از طرح‌های نوین در حوزه ایثار و شهادت استقبال می‌شود،‌ خاطرنشان کرد:‌ ملاک عمل همه افراد در جمهوری اسلامی باید بیانات رهبر معظم انقلاب باشد چراکه ایشان همواره یک برنامه جدید و منسجم در حوزه ایثار و شهادت دارند و این برنامه برای شخصیتی با آن جایگاه، اعجاب انگیز است.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدا تاکید کرد: این امر نشان از اهمیت حوزه ایثار و شهادت از دیدگاه رهبری است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه حوزه ایثار و شهادت محدود به یک ارگان و اداره خاص نیست و همه باید در این حوزه پای کار باشند، بیان کرد: ماندگاری و بقای حیات انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ ایثار و شهادت است.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ