افزایش استخدام و تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جانبازان

۲ نظر

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران از تلاش برای تامین اعتبار جهت استخدام بیشتر فرزندان شهدا و جانبازان پس از شرکت در آزمون خبر داد و گفت:۳ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بنیاد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری که به مناسبت روز شهید و درباره عملکرد و اقدامات یک ساله بنیاد شهید برگزار شد، اظهارداشت: جمهوری اسلامی از برکات دین مبین اسلام و بنیاد شهید مولود انقلاب اسلامی است. توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در هر کشوری نهادینه شود مصونیت خواهد داشت و در کشور ما هم نهادینه شده است.

وی افزود: عزت مندی، اقتدار، امنیت و آرامش از نتایج فرهنگی شدن فرهنگ شهادت است و معاونت تعاون و امور اجتماعی نقش کلیدی دارد و بیشترین بودجه بنیاد شهید را هم به خود اختصاص داده است.

پاکدل با اشاره به روز بزرگداشت شهدا در ۲۲ اسفند گفت: قانون اسناسنامه بنیاد شهید، خدمات رسانی به ایثارگران، قانون پنج ساله توسعه فرهنگی و اجتماعی و… از جمله قوانینی است که تکالیفی را برای بنیاد تعیین کرده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون تحت پوشش بنیاد شهید هستند، گفت: ۹۰ درصد آزادگان جانباز هستند و والدین در قید حیات، فرزند شهید، جانباز در قید حیات و آزادگان از جمله کسانی هستند که تحت پوشش اند. همچنین اکنون ۶۲۲ هزار جانباز در کشور داریم.

پاکدل گفت: اختصاص زمین و خودرو که دستگاه‌های دیگر مسوول اجرای آن هستند از چالش‌های معاونت است.

وی گفت: سند جامع مسکن را تدوین و به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم. همچنین ۲۲۰ میلیارد برای ساماندهی گلزار شهدا تخصیص یافته است و تفاهم نامه‌ای هم با بنیاد مسکن اختصاص یافت.

وی افزود: ۶۰ هزار فقره وام مسکن برای مسکن افراد تحت پوشش طی سال گذشته و امسال ارائه شد. همچنین پاداش پایان خدمت جانبازان عملیاتی شد. ۶۰ هزار نفر از ایثارگران در دستگاه‌های دولتی تبدیل وضعیت شدند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تلاش برای تامین اعتبار برای استخدام بیشتر فرزندان ایثارگران و جانبازان پس از شرکت در آزمون خبر داد.

وی درباره تخصیص خودرو به جانبازان گفت: با دو خودروساز داخلی جلسه برگزار و در حین اقدامات مجلس برای واگذاری خودروی خارجی اقدام و جانبازان ۵۰ درصد به بالا مشمول واردات خودرو می‌شوند. اسامی را به وزارت صمت داده‌ایم و ما هم در سایت ایثار اعلام خواهیم کرد.

وی درباره وام اشتغال و کارآفرینی گفت: صندوقی در این زمینه داریم و در بودجه ۱۴۰۱ حدود ۶۲۰۰ میلیارد برای مشاغل خرد با سهم هر نفر ۱۵۰ میلیون در نظر گرفتیم.

پاکدل درباره وام مسکن گفت: مبلغ وام مسکن ناچیز است میزان وام شاید قبلا ۷۰ درصد خرید مسکن بود ولی اکنون نه، در حال رایزنی با دولت هستیم که میزان وام افزایش یابد و تلاش‌هایی در این راستا صورت گرفته است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای افزایش استخدام و تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جانبازان

  • Z
    Z
    ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
    کی ازمونش هس . اصن چی باید بخونیم
    • ب
      بهار
      ۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
      استخدامی شامل ایثارگران 5درصد هم میشه؟؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ