افزایش حقوق ده برابری سربازان در طی ۲ سال اخیر

معاون نیروی انسانی فراجا گفت: مهارت آموزی و توانمندسازی فقط بخاطر تامین معیشت بعد از پایان خدمت نیست، بلکه مهارت روحی و فکری را باید تقویت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ خلبان محمد زارعی صبح پنجشنبه در پانزدهمین جشنواره تقدیر از سربازان نمونه جشنواره حضرت علی اکبر (ع) سپاه و نیروی انتظامی در مشهد اظهار کرد: بزرگترین دغدغه رهبر معظم انقلاب جوانان هستند و توجه به آنان در عرصه‌های مختلف مورد تاکید است.

معاون نیروی انسانی فراجا افزود: مهارت آموزی و توانمندسازی فقط بخاطر تامین معیشت بعد از پایان خدمت نیست، بلکه مهارت روحی و فکری را باید تقویت کرد.

وی با بیان اینکه دشمن انواع نقشه و توطئه‌ها را برای ساقط کردن نظام اسلامی بکار برده است، بیان کرد: آخرین نمونه آن، راه اندازی جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر بود.

زارعی گفت: بزرگترین نگرانی آمریکا از این است که اگر الگوی جمهوری اسلامی موفق شود، همه متحدان او از این الگو پیروی خواهند کرد و آمریکا سلطه خود را در منطقه از دست خواهد داد.

حقوق سربازان ۱۰ برابر شده است

در ادامه معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: حقوق سربازان طی ۲ سال اخیر بدنبال اقدامات انجام شده، ۱۰ برابر شده است و به حداقل حقوق دریافتی کارکنان کشوری و لشکری رسیده است.

امیر سرتیپ غلامرضا رحیمی‌پور افزود: امروز فلسفه سربازی، فقط تامین نیرو نیست بلکه مهارت آموزی هم مورد نظر است و تلاش شده تا دوران سربازی برای نیروهای مسلح و همچنین برای سربازان مفید باشد.

معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سربازی تکلیف دینی و قانونی است، ادامه داد: امروز جمعیت کشور کاهش یافته، سبک زندگی تغییر کرده و تک فرزندی و فرزند کمتر رایج شده است، بنابراین نیازمند مهارتهای ویژه هستیم و داشتن دانش فضای اجتماعی برای شناخت ناهنجاری‌ها یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه تلاش کرده ایم تا سربازی متفاوت از گذشته باشد، ادامه داد: خانواده‌ها در بعضی یگانها می‌توانند در روزهای اول خدمت حتی آسایشگاه محل خدمت فرزندشان را از نزدیک مشاهده نمایند. تلاش شده تا سربازان در محل خود خدمت کرده و همچنین متناسب با تخصص و رشته خود بکار گرفته شوند.

رحیمی‌پور گفت: با این وجود سربازی آسان نمی‌شود و کسی نمی‌تواند آنرا آسان کند، سربازی یعنی کسیکه جان خود را در دست گرفته است و ما سربازان همیشه آماده نبرد هستیم.

معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: سربازی اجباری برای تعلیم و تربیت یک نسل ضروری است، هم نقش تربیتی دارد و هم برای توان رزم و عقبه نیروهای مسلح مهم است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار میزان حقوق سربازان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ