برنامه های جذب نیروی انسانی و ترمیم حقوق کارکنان در شهرداری تهران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد که در متمم بودجه امسال ۶۰۰ میلیارد تومان و همچنین در سال آینده بودجه مشخصی برای ترمیم حقوق کارکنان پیش بینی شده است.

به گزارش بازارکار، ناصر امانی در نشست خبری که به منظور تبیین بودجه سال آینده شهرداری تهران برگزار شد در مورد وضعیت نیروی انسانی گفت: بر اساس برنامه چهارم توسعه تهران، شهرداری موظف شده به ازای ۵۰ درصد از نیروهای خروجی از مجموعه، نیرو را جذب و وارد کند که این اقدام گامی به سوی کوچک سازی است و بر اساس گزارش‌های شهرداری تهران این موضوع رعایت شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه استخدامی، شهرداری تابع مقررات کشوری است، گفت: استخدام ایثارگران و تبدیل وضعیت آنها بر اساس قانون باید انجام می شد و شهرداری موظف بود نسبت به تبدیل وضعیت این نیروها اقدام کند و بر این اساس باید ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ نفر تبدیل وضعیت شوند.
امانی با تاکید بر اینکه کوچک سازی شهرداری تهران از سیاست‌های شورای شهر است و تلاش شد که این مهم حاصل شود، تاکید کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات حوزه نیروی انسانی افزایش یافت و در تبصره‌ها نیز پیش بینی شده که اگر در شورای عالی کار بیش از ۲۰ درصد افزایش پیش بینی شود، شهرداری می‌تواند اصلاحیه ارائه دهد و شهرداری موظف شده ۲۰ درصد افزایش حقوق که در سال ۱۴۰۰ کارمندان شهرداری های سراسر کشور به جز تهران از آن استفاده کردند، برای نیروهای شهرداری تهران اجرایی کند.
وی تاکید کرد: ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق و مزایا و رفاهیات بازنشستگان پیش بینی شده است و همچنین شهرداری می بایست نسبت به جبران کمبودهای سازمان بازنشستگی اقدام کند و در تبصره ای نیز هزینه های درمانی همچون حقوق کارکنان ماهانه تسویه خواهد شد تا مراکز درمانی با این ادعا که مطالبات پرداخت نشده، از ارائه خدمات امتناع نکنند.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در متمم بودجه امسال ۶۰۰ میلیارد تومان و همچنین در سال آینده بودجه مشخصی برای ترمیم حقوق کارکنان پیش بینی شده است، افزود: در صورت حل مشکل در مجلس شورای اسلامی، پیش بینی‌های لازم در بودجه سال آینده شهرداری تهران صورت گرفته است.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ