برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲، در ۱۴ و ۱۵ تیرماه

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور : نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با حضور بیش از یک میلیون نفر در ۱۴ و ۱۵ تیرماه امسال برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، دکتر حسن مروتی در نشستی با حضور مسئولان اجرایی و حفاظتی برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ گفت : خوشبختانه نوبت اول این آزمون به بهترین شکل در کشور برگزار شد و از متولیان برگزاری این رویداد علمی می‌خواهیم در نوبت دوم نیز تلاش کنند تا این آزمون به نحو مطلوبی برگزار شود.

وی افزود: در حال حاضر سازمان سنجش آموزش کشور برگزاری آزمون‌های بین‌المللی، ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آزمون‌های استخدامی و صلاحیت حرفه‌ای را برعهده دارد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ی طراحان سوال در پورتال سازمان سنجش آموزش کشور، ادامه داد: از همه‌ی استادان در رشته‌های مختلف می‌خواهیم که سوالات خود را برای برگزاری آزمون‌ها در این سامانه ثبت کنند تا پس از بررسی‌های لازم از این سوالات در آزمون‌های سال‌های آینده استفاده شود.

دکتر مروتی در خصوص برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، بیان کرد: این آزمون ۱۴ و ۱۵ تیرماه امسال در گروه‌های ریاضی فیزیک، انسانی، تجربی، زبان‌های خارجه و هنر برگزار می‌شود.

وی گفت : در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نیز حضور خواهند داشت که ۶۸ هزار و ۹۱۰ نفر از داوطلبان خوزستانی هستند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ی تغییرات نوبت دوم آزمون سراسری با اشاره به تاثیر سابقه‌ی تحصیلی در پذیرش داوطبان، عنوان کرد: سابقه‌ی تحصیلی داوطلبان به صورت قطعی در نمره‌ی کل نهایی اعمال می‌شود.

مروتی توضیح داد: منظور از سابقه‌ی تحصیلی نمرات دروس عمومی و تخصصی دوره‌ی دوم متوسطه در نظام آموزش ۳-۳-۶ و دیپلم و پیش دانشگاهی در نظام آموزشی قبلی هر رشته‌ی تحصیلی دوره‌ی متوسطه است که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه‌گیری به طور استاندارد و کیفی توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری و نهایی در سنوات مختلف مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده باشد.

وی گفت : آزمون اختصاص (کنکور) هر سال دوبار برگزار می‌شود و داوطلب می‌تواند به اختیار خود، در یک یا هر دو آزمون شرکت کند و نتیجه‌ی آن حداکثر برای دو سال و صرفا برای همان گروه آزمایشی متقاضی معتبر است.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ی اقدامات این سازمان برای برگزاری آزمون الکترونیکی، بیان کرد: با توجه به گسترش سریع تغییر فرآیند‌ها از روش‌های سنتی به روش‌های الکترونیکی در همه‌ی زمینه‌ها این سازمان با بررسی همه‌ی جوانب کار در حال فراهم نمودن بستر برگزاری آزمون به روش الکترونیک است.

مروتی ادامه داد: مزایای این اقدام برکسی پوشیده نیست و جدا از مزایای مالی و صرفه‌جویی در منابع به بهبود امنیت و حفاظت از آزمون نیز کمک خواهد کرد.

وی گفت : در این خصوص اقدامات مطالعاتی و پژوهشی با استناد به تجربیات مشابه داخلی و خارجی صورت گرفته است. از این رو سازمان سنجش در حال حاضر گزینه‌ی برگزاری آزمون با استفاده از دستگاه خصوصی که با مشارکت شرکت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است را در دستور کار قرار داده است.

دکتر علی‌محمد آخوندعلی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و نماینده‎ی تام‌الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون‌های سراسری در استان خوزستان نیز در این نشست، بیان کرد: در دی‌ماه سال گذشته برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تلاش‌های شایانی انجام شد و درصد ایمنی آزمون نیز مطلوب ارزیابی شده است.

وی، اظهار امیدواری کرد که نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز با امنیت کامل و رعایت همه‌ی شیوه‌نامه‌ها در حوزه‌های برگزاری آزمون استان خوزستان برگزار شود.

گفتنی است در پایان این نشست مسئولان اجرایی و حفاظتی برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در استان خوزستان به بیان نظرات خود درباره‌ی مسائل اجرایی و حفاظتی این آزمون پرداختند.

دکتر آخوندعلی ، نماینده‎‌ی تام‌الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون‌های سراسری در خوزستان گفت : خدا را شاکریم در مدت یک سال و نیم با همکاری مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز و دیگر دانشگاه‌ها و متولیان امر، نوبت اول آزمون سراسری را به خوبی برگزار کردیم.
وی ادامه داد : براساس گزارش ارائه‌ شده در آخرین نشست روسای دانشگاه‌های کشور با حضور دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نوبت اول آزمون سراسری با ایمنی کامل برگزار شد.

نماینده‎‌ی تام‌الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون‌های سراسری در خوزستان بیان کرد : امیدواریم که نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز با امنیت کامل و رعایت همه‌ی شیوه‌نامه‌ها در حوزه‌های برگزاری آزمون استان خوزستان برگزار شود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ