بکارگیری ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرستار در ماه‌های آینده

معاون پرستاری وزارت بهداشت از جذب و بکارگیری ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرستار در ماه‌های آینده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آقای دکتر عبادی معاون پرستاری وزیر بهداشت­ در گفتگو با شبکه خبر از جذب و استخدام بیش از ۱۲ هزار پرستار خبر داد.

مجری : همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب سلام الله علیها ۳۵ پرستار نمونه کشوری تقدیر می شوند. و طبق اعلام قبلی تعداد زیادی پرستار جذب خواهند شد از جزییات این خبرها بگویید.

آقای دکتر عبادی معاون پرستاری وزیر بهداشت: در سه موقعیت در حال اصلاح موضع سلامت در حوزه پرستاری هستیم بحث اول افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری با رشد قابل توجهی که در تاسیس دانشکده ها داشتیم در حال حاضر ۲۱۰ دانشکده پرستاری سالانه بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی پرستاری را از طریق کنکور سراسری جذب می کنند این برای آینده نزدیک مان می تواند ظرفیت نیروی انسانی مان را افزایش بدهد بخش دوم ایجاد شرایط جذب و استخدام این عزیزان است که فاصله مان را با استانداردهای قابل قبول به حداقل برسانیم بعد از کووید چند نوبت فرآیند جذب استخدام در پرستاری اتفاق افتاده در ۲۸ مهر دقیقا یک ماه قبل آزمون استخدامی برای ۲۵ هزار نفر کادر سلامت که همان طور که گفتید نزدیک به ۵۰ درصدش مربوط به همکارانم در گروه پرستاری بود اتفاق افتاد. به زودی در طی روزهای آینده نتایج آزمون ابلاغ خواهد شد تا فرآیند گزینش و جذب انجام شود تا پایان سال می توانیم از این ظرفیت بزرگ نیروی انسانی در نظام سلامت استفاده کنیم و بخش سوم هم کمک به نگهداشت نیروی انسانی است خب خوشبختانه در دولت سیزدهم با اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از ۱۵ سال اندکی وضعیت معیشت همکارانم بهبود پیدا کرد در سال ۱۴۰۲ دو اتفاق مبارک افتاد اول این که تعرفه گذاری در سرانه سلامت آمد این به این معناست که من بعد در قانون بودجه بخشی از سرانه سلامت اختصاص به تعرفه خدمات پرستاری خواهد داشت.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ