جامعه ایثارگری در اولویت استخدام‌ها باشند

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: رویکرد دولت سیزدهم نسبت به جامعه ایثارگری ویژه است و این جامعه در اولویت استخدام اداری کشور قرار دارند.

به گزارش ایرنا، سید علی احمدزاده روز چهارشنبه در نشست شورای مشاورین امور ایثارگران که با حضور مشاورین وزرا برگزار شد با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به جامعه ایثارگران، ادامه داد: تلاش کردیم که هم براساس اعتقادات به جامعه ایثارگری خدمات ارائه دهیم و هم طبق تکالیف قانونی برای ایثارگران کار کنیم.

وی افزود: رویکرد دولت سیزدهم نسبت به جامعه ایثارگری ویژه است، در وهله اول مدیران باید بدانند که وظیفه دارند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه دارند و داشتن این تفکر برای مدیران با توجه به اینکه دولت سیزدهم هم همین تفکر را دارد بسیار مهم است.

احمدزاده بیان کرد: دستگاه ها را مکلف کردیم که در استخدام ها جامعه ایثارگری در اولویت باشد و طبق تکلیف قانونی سهمیه پنج درصد و ۲۵ درصد جامعه ایثارگری در جذب ها رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون مدیران موظف به رعایت کف سهمیه استخدامی در خصوص ایثارگران هستند، افزود: با هر مدیری که سهمیه ایثارگران را لحاظ نکند و یا مسئله تبدیل وضعیت را نادیده بگیرد، برخورد می کنیم و چنانچه این رویه را ادامه دهد مدیر را عزل خواهیم کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: نام ایران اسلامی با جامعه ایثارگر و اقوام مختلف آن گره خورده و همه اقوام در کنار هم یک ایران واحد و قوی را رقم زده است.

احمدزاده عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکسری ویژگی‌ها دارد که ولایی بودن از جمله این ویژگی‌ها است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: یکی از ارزش‌های ایران اسلامی این است که جوان عزیز ما برای حفظ ارزش‌های الهی جان خود را فدا می‌کند و اینکه ایثارگران ما سرآمد و مورد توجه هستند ناشی از این تفکر است.

وی با اشاره به مشکل اشتغال در استان خطاب به مشاورین وزار، گفت: حتی یک هلدینگ بزرگ اقتصادی در استان سرمایه‌گذاری نکرده و یکی از گرفتاری‌ها همین است که وزارتخانه‌ها و بخش های دولتی در استان حضور پیدا نکرده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌های بزرگ در استان فراهم کنیم تا تحول ایجاد شود.

احمدزاده با اشاره به اینکه استان با مشکلات زیرساختی فراوانی روبرو است، گفت: رفع بخش عظیمی از این مشکلات در دست استان نیست و باید وزرا در این خصوص تصمیم گیری و حمایت کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر از فرزندان شهدا جویای کار هستند گفت: سهمیه پتروشیمی جذب شده اما با این حال پتروشیمی به تنهایی جوابگوی اشتغال این تعداد از فرزندان شهدا و سایر بیکاران در استان نیست و نیازمند سرمایه‌گذاری های بزرگتر و بیشتر هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مشکل کارخانه آرد و نشاسته استان که بنیاد شهید متولی آن است به قوت خود باقی است گفت: کمترین درآمد استان متعلق به این کارخانه است چون در فازی که چندان موثر نیست تولید انجام می شود و همین موارد باعث می‌شود در برابر فرزندان شهدا شرمنده باشم.

احمدزاده خطاب به مشاورین وزراء با بیان اینکه رئیس جمهور در کمتر از یکسال و نیم قرار است برای دومین بار به استان سفر کند و ضمن اینکه وزیر کشور برای پنجمین بار به استان سفر کرده است، گفت: از شما می‌خواهم با وزراء صحبت کرده تا به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند تا حجم مشکلات را از نزدیک مشاهده و دستورات لازم را برای حل و فصل آنها ارائه دهند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم وزارتخانه ها جامعه ایثارگر شاغل در دستگاه های مربوطه خود را مورد توجه بیشتری قرار دهند.

احمدزاده عنوان کرد: کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت های زیادی دارد اما از آن بی بهره بودیم که دولت اجازه داده برخی از امکانات و ظرفیت ها برای ایجاد تحول در استان مورد استفاده قرار گیرند.

در پایان لوح تقدیر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تقدیم سید علی احمدزاده استاندار و مشکینی مشاور استاندار در امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ