جذب ۸ هزار نیروی امدادی در هلال احمر

معاونت منابع انسانی جمعیت هلال احمر با تدوین آیین نامه اداری استخدامی و انعقاد جذب ۸ هزار نیروی امدادی، گام مهمی در راستای چابک سازی جمعیت برداشت.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، امیر جبلی، سرپرست معاونت منابع انسانی و پشتیبانی در مورد اهم اقدامات اداره کل منابع انسانی و تحول اداری گفت: تدوین آیین نامه اداری، استخدامی، تشکیلاتی جمعیت پس از سالیان متمادی و تصویب آن در شورای عالی جمعیت مهم‌ترین اقدامی‌بود که در ماه‌های اخیر با جدیت پیگیری شد تا امور مربوط به منابع انسانی جمعیت هلال احمر، سامان یابد.
وی افزود: پیگیری اخذ پنجمین مصوبه یکصدوپنجاه و یکمین جلسه شورای عالی جمعیت مبنی بر واگذاری بخشی از خدمات پشتیبانی و رها سازی حادثه دیدگان در پایگاه‌های امداد و نجات و مراکز عملیاتی جمعیت به شرکت‌های خدماتی ذی صلاح و استفاده از خدمات قریب به ۱۵۰۰ نفر از دارندگان مدرک امدادی ISAR و نجاتگران پایه یکم در قالب نیروی شرکتی و متعاقب آن برگزاری جلسات انجام مناقصه عمومی و انتخاب شرکت منتخب نیز از دیگر اقدامات مهمی‌بود که به سرانجام رسید و نقش بسزایی در چابک سازی هلال احمر داشت.

جبلی ادامه داد: پیگیری اخذ دومین مصوبه یکصدو پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی با موضوع مفاد مصوبه مندرج در بند (۲) این نامه به سایرنجاتگران و امدادگران فعال واجد شرایط سازمان امداد و نجات و قرارگیری افراد موصوف تحت پوشش شرکت خدماتی منتخب و ذی صلاح که مجموعاٌ در اجرای کامل دو مصوبه مذکور قریب به ۸۰۰۰ نفر از نجاتگران کارآزموده جمعیت از ثبات شغلی و معیشت ماهیانه برخوردار خواهند شد.
سرپرست معاونت منابع انسانی و پشتیبانی در ادامه توضیح در خصوص فعالیت‌های این معاونت در دو سال اخیر گفت: جلسات تخصصی با مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی به منظور برقراری مجدد کسر حق بیمه از فوق العاده اضافه کاری کارکنان جمعیت هلال احمر برگزار و پیگیری‌ها در این حوزه به نتایج مطلوبی رسید.

جبلی خاطرنشان کرد: علاوه بر این و با تلاش‌های رئیس جمعیت هلال احمر، اخذ مجوز سالیانه ۲۰۰ نفر نیروی امریه از بین امدادگران و نجاتگران فعال جمعیت محقق شد و این تلاشگران می‌توانند از این پس خدمت سربازی خود را در جمعیت هلال احمر انجام دهند. از سوی دیگر برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با مسئولین سازمان اداری و استخدامی‌کشور به منظور تبیین نیازجمعیت به نیروی انسانی متخصص و درخواست صدور ۱۰۰۰ مجوز استخدام پیمانی و برگزاری آزمون استخدامی خاص مشاغل جمعیت با موفقیت انجام شد.

وی افزود: در راستای تکالیف واگذار شده، استقرار کامل اطلاعات کارمندان جمعیت در سامانه پاکنا (کارمند ایران) در سازمان اداری و استخدامی کشور و به روز آوری آن در اجرای تکالیف بودجه‌ای مصوب در قانون بودجه سالیانه کل کشور انجام شد.

جبلی ادامه داد: همچنین پیگیری تصویب نظامات پرداخت حقوق و جبران خدمت کارمندان جمعیت در شورای حقوق و دستمزد و برگزاری جلسات تخصصی با مدیران مرتبط در سازمان اداری و استخدامی‌کشور صورت گرفت.

سرپرست معاونت منابع انسانی و پشتیبانی با بیان سایر اقدامات این معاونت در دو سال اخیر گفت: انعقاد قرارداد خرید ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ خودروی نجات با هدف تقویت ناوگان خودرویی امداد و نجات، انعقاد قرارداد جذب ۸۰۰۰ نفر نیروی امدادی، پشتیبانی از مراسم پیاده روی اربعین در دوسال اخیر و ارسال محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به غزه از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر بود.
وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات، آمار و امنیت مجازی نیز گفت: تعیین خط مشی و چشم انداز، اهداف کمی و کیفی و برنامه ریزی به منظور عرضه خدمات الکترونیکی، کار از راه دور و اجرای سیاست‌های کلان جهت دستیابی به اهداف تحول دیجیتال، یکپارچه سازی و هوشمندسازی فرآیند‌ها در جهت ارتقای کمی و کیفی در راستای ماموریت‌های محوله به جمعیت هلال احمر، ایجاد سیستم‌های پشتیبانی تصمیم، جهت تسهیل در تصمیم گیری‌های کلان، استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در جهت تشخیص سریع حوادث و تسریع و تسهیل در پاسخگویی متعهدانه، منطقی و با برنامه به نیاز‌ها و درخواست‌های سایر حوزه‌ها با موفقیت در این مدت زمان به سرانجام رسید.
جبلی توضیح داد: همچنین تبادل اطلاعات با سایر دستگاه‌های اجرایی در قالب ۳۰ سرویس، اتصال سامانه‌های برخط به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت، احداث دیتا سنتر جمعیت، احداث مرکز پایش و پردازش اطلاعات سوانح، راه اندازی سامانه یکپارچه درمان و توانبخشی، طراحی پلتفرم هلال من جهت ارائه خدمات مطلوب به اعضای داوطلب و جوان، ارتقا سامانه خدمات اجتماعی، راه اندازی و استقرار سامانه اتوماسیون اداری به صورت یکپارچه در سطح کشور و افزودن ۳۰ مرکز جدید به شبکه گسترده جمعیت هلال احمر نیز در این مدت انجام شد.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ