جزئیات بیشتر از کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی

۷ نظر

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا جزئیات کاهش سه ماهه طول مدت سربازی را تشریح کرد و به برخی ابهامات و پرسش‌ها در خصوص اینکه برخی شهرستانها مشمول کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی نمی‌شوند و سربازان باید همان ۲۱ ماه را بگذرانند پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، اخیرا برخی از خانواده ها در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشتند که کسری سه ماهه خدمت سربازی برای فرزندانشان اجرایی نمی شود. طبق گفته های آنان و با استناد به نظام وظیفه استان برخی شهرستانها مشمول این قانون نمی شود.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا در توضیح این موضوع در گفت وگو با ایرنا گفت: متاسفانه این برداشت اشتباه ناشی از آگاهی ناکافی از قوانین است در صورتی که هیچ تفاوتی میان شهرهای مختلف وجود ندارد و فقط موضوع مناطق عملیاتی یا غیرعملیاتی بر کسری خدمت اثرگذار است.

طبق قانون سربازی افراد بومی باید ۲۱ ماه خدمت سربازی را بگذرانند و هیچ کسری شامل حال آنان نخواهد شد

حسین زاهدی در ادامه افزود: طبق قانون خدمت سربازی برای تمامی مشمولان ۲۴ ماه بود که سال گذشته به ۲۱ ماه کاهش یافت. اما نکته‌ای که افراد به خصوص والدین مشمولان به آن توجه نمی کنند موضوع بومی و غیر بومی بودن سرباز است که عمده اعتراضات در کسری سه ماه خدمت ناشی از همین مسئله است.

وی تشریح کرد: طبق قانون سربازی افراد بومی باید ۲۱ ماه خدمت سربازی را بگذرانند و هیچ کسری شامل حال آنان نخواهد شد. اما مدت خدمت سربازی برای افراد غیربومی ۱۸ ماه است که شامل کسانی که در شهر خود یا نزدیکی محل سکونت خدمت می کنند نمی شود.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا در توضیح شرط غیربومی بودن نیز گفت: کسانی که در فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتری محل زندگی خود خدمت سربازی را می گذرانند افراد غیربومی و به غیر از آن بومی محسوب خواهند شد. بنابراین مدت ۲۱ ماه سربازی برای کسانی که در محل زندگی خود در هر ارگانی خدمت می کنند ثابت است.

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۷ نظر برای جزئیات بیشتر از کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی

  • آ
    آریان
    ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
    دوستانی که میخوان برن خدمت توجه کنن اون قانون کسر خدمت و میانگین 14 ماه شدن احتمالا شهریور اجرایی میشه اون اجرا بشه واسه افراد بومی در مناطق عادی خدمت میشه 18 ماه، به حرف یه عده ای که فشاری شدن دوست دارن به تعداد غایبین اضافه بشه که تنها نباشن گوش نکنید.
    • چ
      چشم انتظار معافیت سنی
      ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۴۰
      من از خدامه همه برن سربازی و اونقدر مشمول مازاد داشته باشیم که بالای سی سال رایگان معاف شن اما خب واقعیت اینه کسی با حقوق سه تومنی رغبت نمیکنه شما رو موضوع حقوق مانور بده
      • A
        Arman
        ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۴۲
        هیچ فشاری نشدیم اگه واقعا سربازی 14ماه بشه خودم اولین نفر دفترچه پست میکنم البته اضافه خدمت نداشته باشیم بعدش هم همینجوری تعداد غایبان نزدیک به 4 میلیون هستش لازم نیست ما کاری انجام بدیم که به تعداد غایبان اضافه بشه
        • م
          محمدم
          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴
          ایشون همون فرد معلوم الحالیه که سالهاس داره غایبین رو تهدید میکنه با اسامی مختلف
        • A
          Arman
          ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۲۳
          بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و اگرنه سربازی همون 21 ماه هست کسانی که در شهر خود خدمت نمی‌کنند تازه میشن 18 ماه خدمت یعنی بیشتر از 200 کیلومتر فاصله از محل سکونت 14 ماه شدن شدن هم برای مناطق عملیاتی لب مرز هستش پس نتیجه گیری میکنیم تغییر زیادی در سربازی ایجاد نشده
          • چ
            چشم انتظار معافیت سنی
            ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۲۶
            باز الان یه عده از دوستان خوش‌خیال شاکی میشن که آیه یاس نخونید و دیگران رو ناامید نکنید در صورتی که از ابتدا مشخص بود هیچ کاهشی در کار نیست.
            همچنین در مورد متاهلین دارای فرزند.
          • ا
            اصغر
            ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۵۱
            خلاصش اینه که طرح 14 ماه سربازی فقط شامل کسایی میشه که منطقه عملیاتی خدمت میکنن بقیه همون 21 ماه هستش

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ