سهمیه ۱۹ هزار نفری خانواده شهدا و ایثارگر از استخدام در دستگاه‌های خوزستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان سهمیه خانواده شهدا و ایثارگر از استخدام در دستگاه‌های استان را ۱۹ هزار نفر اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، اصغر رشنودی با اشاره به اهمیت اشتغال خانواده شهدا، ایثارگران و فرزندان آن‌ها گفت: بسیاری از مدیران بر این باور هستند که حل مسئله اشتغال دشوار است.


وی با بیان اینکه برای تبدیل وضعیت خانواده شهدا و جانبازان مکاتبه‌ای برای دستگاه‌ها آماده شده است، افزود: ۴۰ دستگاه در خوزستان وجود دارد، مقرر شده برای ۶۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کنند که حدود ۱۹ هزار نفر از این استخدام‌ها، سهمیه خانواده شهدا و ایثارگر است.

رشنودی ادامه داد: در خوزستان بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت وجود دارد که از این تعداد ۴ میلیون و ۱۸۷ نفر در سن کار قرار دارند که جمعیت سن کار استان شامل ۲ بخش فعال و غیرفعال هستند، بخش غیرفعال شامل؛ دانش آموزان، زنان خانه دار و دانشجویان است که ۶۹ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، بخش فعال که خود به ۲ بخش شاغلان و بیکاران تقسیم می‌شود که تعداد آن‌ها یکهزار و ۳۲۰ نفر است، شاغلان مطلق حدود ۱۹۰ هزار نفر و شاغلان ناقص حدود ۱۳۰ هزار نفر هستند که باید برای اشتغال آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: برای اشتغال حدود ۳۱۰ هزار نفر در استان برنامه‌ریزی شده که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار نفر را فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان تشکیل می‌دهند، البته برای مسئله اشتغال بسته سیاستی آماده شده و معادل بیکاران استان ظرفیت اشتغال پیدا کرده‌ایم.

وی می‌گوید: با توجه به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اعلام کرده اگر شرکت‌های خصوصی پای کار بیایند می‌توان برای اشتغال ۵۰۰ نفر اقدام کرد، گروه ویژه‌ای را قرار می‌دهیم و از بازرسان به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنیم.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ