پرداخت تسهیلات جهت اشتغال فرزندان بازنشستگان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: این اداره کل جهت فراهم شدن زمینه ایجاد اشتغال فرزندان بازنشستگان، آمادگی پرداخت تسهیلات و ارائه آموزش به آنها را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،هادی ابراهیمی در نشست با سرپرست صندوق بازنشستگی استان با اشاره به اینکه داشتن مهارت لازمه اشتغال است، افزود: برای مهارت فرزندان بازنشستگان که جویای کار هستند با همکاری فنی و حرفه ای استان می توان آموزش های لازم و متناسب با بازار کار را به آنها ارائه کرد و همچنین به افرادی که برای ایجاد اشتغال نیازمند تسهیلات هستند نیز وام های اشتغازایی از طریق بانکها با سود کم پرداخت می شود و از طریق کاریابی ها نیز با توجه به مهارت و تخصص متقاضی می توان زمینه اشتغال آنها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی و با توجه به بحران کرونا و تحت تاثیر قرار دادن بسیای از کسب و کارها، مشاغل آنلاین و کسب و کارهای خانگی و مشاغل نوع جدید در حال رونق گرفتن است، گفت: با توجه به توسعه مشاغل خانگی در این شرایط، می توان از این فرصت استفاده کرد.

این مقام مسئول اظهارداشت: برای حمایت از این مشاغل، ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص داده شده است که متقاضیان مشاغل خانگی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

ابراهیمی گفت: با اشاره به مشکلات بازنشستگان گفت: صندوق ها از جمله صندوق بازنشستگی با مشکلاتی روبرو هستند که امید است در سطح کلان برای آن چاره اندیشی شود.

وی از احداث مسکن بازنشستگان خبر داد و افزود: با امضای تفاهم نامه بین وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی و مسکن و شهرسازی مقرر شد بازنشستگان صاحب خانه شوند.

قابل ذکر است که ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر بازنشسته در هرمزگان از صندوق بازنشستگی استان خدمات دریافت می کنند.

در این نشست مشکلات بازنشستگان استان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

منبع : خبرگزاری برنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ