پرداخت مابه‌التفاوت ‌افزایش ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان

تهران (پانا) - افزایش ۳۸درصدی مستمری بازنشستگان صندو‌ق‌‌ها در هفته جاری منوط به نظر مساعد وزرای اقتصادی و کار و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواهد بود.

براساس تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شده هفته جاری و بلافاصله بعد از نشست هیات امناء صندوق‌های بازنشستگی و در صورت مساعدت وزراء کار، اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مابه‌التفاوت ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگانی که از ابتدای سال مشمول تنها ۱۰ درصد افزایش مستمری شده بودند، پرداخت شود.

در سال ۱۴۰۱ تنها مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی مشمول افزایش ۳۸ درصدی مستمری شده بودند و این افزایش برای بازنشستگان سایر صندوق‌ها ۱۰ درصد اعمال شد که به تازگی و براساس پیگیری‌های برخی صندوق‌ها مقرر شد مابه‌التفاوت آن (۲۸ درصد) در حقوق اسفندماه بازنشستگان سایر صندوق‌ها نیز اعمال شود.

جلسه این هفته هیات امناء صندوق‌ها نیز بر همین اساس و اجرایی‌شدن این افزایش البته با نظر مساعد وزیر کار، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه تشکیل خواهد شد. این خبر را هفته گذشته معاون فنی صندوق فولاد و مشاور صندوق آینده‌ساز اعلام کرده بود.

بدین ترتیب چنانچه این افزایش ۲۸ درصدی اعمال شود، صندوق‌ها باید نسبت به اصلاح حکم افزایش مستمری ۱۴۰۱ مجددا اقدام کنند و تمامی مطالبات آن‌ها از ابتدای سال بر مبنای افزایش مستمری مطابق سازمان تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار تنظیم و پرداخت شود که خبر خوبی برای بازنشستگان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا

برای مشاهده اخبار بازنشستگان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ