آرشیو استخدام اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران

۲ نظر

آرشیو استخدام اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران 

خبر ۱۱ آبان ۱۴۰۱-اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون تخصصی اخذ پروانه کارگزاری گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران

این دستور العمل در اجرای بخش دهم قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰/۸/۲۲ آیین نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۰۶ به منظور تبین شرایط و سازو کار لازم جهت استاندارد سازی فرآیند برگزاری آزمون کارگزان گمرکی و ایجاد هماهنگی بین واحد های ستادی ذیمدخل در فرآیند صدور پرونه کارگرازی گمرک و جهت شفافیت و اطلاع رسانی به کلیه متقاضیان دارای شرایط مندرج در این شیوه نامه به شرح زیر تهیه و تنظیم گردیده است .

اهداف

اطلاع رسانی به کلیه متقاضیان دارای شرایط مندرج در این شیونامه در راستای تبیین فرآیند اجرایی ، ضابطه مند نمودن و شفافیت در برگزاری آزمون کارگزارگمرک و صدور مجوز با ایجاد وحدت رویه در بین واحد های ذیمدخل سازمان

تعاریف

کارگزاری گمرکی در گمرک : کارگزاران گمرکی (حق العملکاران) افرادی هستند که مطابق قانون امور گمرکی و آئین نامه اجرایی آن به وکالت و نیابت از صاحب کالا، تشریفات گمرکی و ترخیص از گمرک را بر عهده می گیرند.
بر این اساس ، به شخصی که تشریفات گرکی کالا متعلق به اشخاص دیگر را به وکالت از طرف آنان انجام دهد اطلاق می شود(مستفاد از ماده ۱۲۸ قانو امور گمرکی)
۲ - ۲ آزمون کارگزاری گمرک : آزمون سراسری که در اجرای بند (ج) ماده ۱۹۱ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی بر حسب اعلام نیاز گمرک جمهوری اسلامی ایران و توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزاری می شود
۲-۳ - کارت مجوز کارگزاری : برای پذیرفته شدگان آزمون (به عنوان پذیرفته شدگان اولیه ) و پس از تایید نهایی کلیه استعلامات مرتبط که در سند حاضر که به آن اشاره خواهد شد، از طرف گمرک جمهوری اسلامی ایران و به امضای رییس گمرک ایران، پروامه کارگزاری گمرک در قالب کارت مجوز ، صادر خواهد شد.(استعلام صرفا برای متقاضیان است که در آزمون سازمان سنجش آموزش کشور پذیرفته شده اند

نقش وظایف واحد های متولی

 ۳۱ - سازمان سنجش کشور به عنوان برگزاری کننده آزمون کارگزاری : سازمان سنجش آموزش کشور کلیه امور مرتبط که شامل فراخوان برای ثبت نام ، اعلام شرایط شرکت در آزمون ، طراحی سوالات آزمون ، انتشار دفترچه آزمون و برگزاری آزمون تا اعلام نتایج اولیه به داوطلبان را بر عهده دارد

۳-۲- کمیته نظارت بر صدور مجوز کارگزاری گمرک: کمیته ای است که وظیفه هدایت، نظارت و برنامه ریزی برگزاری آزمون کارگزاران گمرکی، اجرای شیوه نامه حاضر تا زمان صدور مجوز کارگزاری را بر عهده دارد . اعضای این کمیته متشکل از رییس کل گمرک ، معاون توسعه مدیریت منابع،معاون حقوقی و نظارت، معاون برنامه ریزی و امور بین الملل،معاون امور گمرکی، مدیرکل دفتر مرکزی حراست، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد، مدیرکل مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی و مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی می باشد که در ادامه وظایف هر یک از واحدهای تابعه آنان تشریح می شود .

۳-۳- معاونت توسعه مدیریت و منابع : تعامل ، همکاری و تفاهم با سازمان سنجش آموزش کشور در انجام امور مربوط به آزمون کارگزاری را بر عهده دارد. ضمنا بررسی و انطباق شرایط احراز پذیرفته شدگان آزمون از طریق انجام استعلامات سوء پیشینه از قوه قضاییه ، عدم تخلف گمرکی از مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک ایران و دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد ، مدرک تحصیلی از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری ، پایان خدمت از فراجا ( فرماندهی انتظامی ج.ا.ا) ، عدم اشتغال بکار در سازمان های دولتی از سازمان اداری و استخدامی و بررسی سن افراد متقاضی که در زمان ثبت نام در آزمون می بایست حداقل ۲۵ سال سن را دارا باشند از سازمان ثبت احوال کشور را عهده دار خواهد بود .

۳-۴- معاونت حقوقی و نظارت : مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته ذیل معاونت حقوقی و نظارت ، وظیفه بررسی و اعلام نتیجه استعلام بررسی عدم تخلف گمرکی ( عدم سابقه تخلف و قاچاق پذیرفته شدگان) به معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران را دارد . دفتر حقوقی معاونت یاد شده نیز، بررسی و تطبیق قرارداد با سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص برگزاری آزمون کارگزاری گمرک با قوانین و مقررات مربوطه را بر عهده دارد .

۳-۵- معاونت برنامه ریزی و امور بین الملل : مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی ذیل این معاونت وظیفه هماهنگی با سازمان سنجش آموزش کشور برای امور مربوط به آزمون کارگزاری را دارد. دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی نیز کلیه امور مربوط به تبادل الکترونیکی اطلاعات با سامانه صدور مجوزهای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی را عهده دار خواهد بود .

۳-۶- معاونت امور گمرکی : ثبت و ضبط پرونده پذیرفته شدگان نهایی بعنوان کارگزاران پذیرفته شده را عهده دار می باشد .

۳-۷- دفتر مرکزی حراست و امور انتظامی : انجام استعلام نهایی متقاضیان از مراجه ذیربط و النهایه صدور کارت مجوز کارگزاری برای پذیرفته شدگان نهایی را بر عهده دارد .

۳-۸- دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد : رسیدگی و پاسخگویی به شکایات احتمالی ثبت شده متقاضیان در سامانه صدور مجوز های کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی در تمامی مراحل و همچنین بررسی و اعلام تخلف یا عدم تخلف و سوابق تخلفات و قاچاق ، عهده دار می باشد. ( انواع شکایات احتمالی متقاضیات عبارتست از : نحوه برگزاری آزمون ، سوالات آزمون ، نتیجه آزمون که مربوط به سازمان سنجش بوده و پاسخ استعلامات و مقررات مربوطه مربوط به گمرک ایران می باشد.)

فرآیند صدور مجوز کارگزاری (از ثبت نام و شرکت در آزمون تا قبولی نهایی و صدور مجوز)

۱-۴- ثبت نام متقاضی در درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور:

زمان ثبت نام متقاضیان آزمون کارگزاری گمرکی از روز چهارشنبه مورخ ۱۱/۰۸/۱۴۰۱ لغایت روز سه شنبه ۱۴/۰۸/۱۴۰۱ می باشد . ضمنا شرایط متقاضیان شرکت در آزمون و دریافت پروانه کارگزاری گمرکی مطابق ذیل می باشد. (مستفاد از ماده ۱۹۱ آیین نامه قانون امور گمرکی (آ.ق.ا.گ) مصوب ۶/۱۲/۱۳۹۱)

۱-۱-۴- دارا بودن تابعیت ایران

۲-۱-۴- فاقد سو پیشینه کیفری

۳-۱-۴- فاقد سابقه قاچاق گمرکی با گواهی گمرک ایران

۴-۱-۴- دارا بودن حداقل مدرک کاردانی در رشته های امور گمرکی یا حداقل کارشناسی در سایر رشته ها

۵-۱-۴- دارا بودن گواهی پایان خدمت و یا معافیت دایم از خدمت نظام وظیفه

۶-۱-۴- کارمند دولت نباشد

۷-۱-۴- داشتن حداقل سن بیست و پنج سال تمام متقاضیان در روز شروع ثبت نام آزمون در سایت سازمان سنجش کشور (به عبارتی دیگر، می بایست سن متقاضیان در تاریخ ۱۱/۰۸/۱۴۰۱ حداقل بیست و پنج سال تمام باشد)

تبصره ۱ : افراد واجد الشرایط مفاد تبصره ۲ ماده ۱۹۱ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

تبصره ۲ : در مورد اشخاص حقوقی ، مدیر عامل یا رئیس هیئت مدیره آنها باید دارای شرایط یادشده در سند حاضر باشند.

 مدارک مورد نیاز ثبت نام

۱-۲-۴- تکمیل تقاضانامه اینترنتی

۲-۲-۴- پرداخت هزینه ثبت نام آزمون به مبلغ ۰۰۰/۸۰۰/۱ (یک میلیون و هشت صد هزار) ریال به صورت الکترونیکی از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور

۳-۲-۴- فایل عکس اسکن شده: متقاضی می بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت نام اینترنتی آماده نماید.

۴-۲-۴- عکس ۴*۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ)

۵-۲-۴- عکس اسکن  شده فقط باید با فرمت JPG باشد.

۶-۲-۴- اندازه عکس اسکن  شده باید حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰*۲۰۰ باشد.

۷-۲-۴- تصویر متقاضی باید واضح ،مشخص و فاقد اثر مهر ،منگنه و هر گونه لکه باشد.

۸-۲-۴ – حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد.

نحوه ثبت نام

کلیه متقاضیان ثبت نام در آزمون در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه باید از چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۸/۱۱ لغایت روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۸۱۱۷ به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش و کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و ضمن مطالعه دقیق اطلاعیه آزمون نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.در پایان ثبت نام به هر یک از متقاضیان کد رهگیری ارایه خواهد شد که متقاضیان لازم است تا پایان تمامی مراحل آزمون این کد را نزدخود نگهداری نمایند . ضمنا یادآور می شود ثبت نام منحصرا به صورت الکترونیکی می باشد. و متقاضیان لازم است از طریق درگاه اطلاع رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند . ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول بوده است و واین دسته متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون می باشند

پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ ۱۸۰/۰۰۰ تومان به صورت الکترونیکی از طریق کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند
متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد

برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش و منابع آزمون

زمان برگزاری آزمون در محل اعلامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۹/۱۱ می باشد. ضمنا مجموع ۱۲۰ سوال در قالب یک دفترچه ف با سرفصل ها ذکر شده در دفترچه و با لحاظ نمره منفی خواهد بود

۴-۴-۱ – قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن (مصوب ۹۰)
۴-۴-۲ – مقررات صادرات و وادرات و آیین نامه اجرایی آن (سال ۱۴۰۱)
۴-۴-۳ – اصول طبقه بندی کالا
۴-۴-۴- تعیین ارزش کالا
۴-۴-۵- قانون حمل و نقل و عبور کالای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران و آیین نامه اجرایی آن
۴-۴-۶- قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (آخرین اصلاحات و الحاقات بعدی)
۴-۴-۷- قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و آیین نامه های مرتبط
۴-۴-۸- آشنایی با سامانه های تجارت خارجی
۴-۴-۹ – اینکوترمز ۲۰۲۰ (اصلاحات بین المللی بازرگانی)
یادآوری مهم : مواد آزمون ۳-۴-۴- اصول طبقه بندی کالا و ۴-۴-۴- تعیین ارزش کالا بر اساس قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن (مصوب ۹۰) و مقررات صادرات و واردات و آیین نامه اجرایی آن (سال ۱۴۰۱) می باشد.

 زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ ۰۸/۰۹/۱۴۰۱ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ ۱۱/۰۹/۱۴۰۱ با توجه به آمار شرکت گنندگان ، حسب مورد در مراکز استان و شهرستان برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی متقاضیان خواهد رسید.

اعلام نتایج آزمون (اولیه) در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور بر اساس حدنصاب قبولی:

اعلام نتایج اولیه آزمون حداکثر ۴۰ روز کاری پس از برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان مذکور خواهد بود. ضمنا داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان پذیرفته شده ، جهت طی مراحل مقتضی معرفی می شوند.
تذکر: ایثارگران (جانبازان حداقل ده درصد (۱۰) آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه جبهه ، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر ، فرزندان رزمندگان دارای حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخوردار خواهند بود
۴-۷- استعلام شرایط احرازی متقاضیان توسط گمرک ایران :
پس از اعلام پذیرفته شدگان اولیه آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور ، معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک نسبت به انجام استعلامات پذیرفته شدگان اولیه به شرح ذیل اقدام خواهد نمود.

۴-۷-۱- استعلام سوء پیشنیه از قوه قضاییه

۴-۷-۲- استعلام عدم تخلف گمرکی از مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته و دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک ایران

۴-۷-۳- استعلام مدرک تحصیلی از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

۴-۷-۴- استعلام وضعیت پایان خدممت یا معافیت خدمت از فراجا

۴-۷-۵- استعلام عدم اشتغال به کار در سازمان های دولتی از سازمان اداری و استخدامی

۴-۷-۶- استعلام حراست از مرجع مربوطه

۴-۷-۷- استعلام حداقل سن بیست و پنج سال تمام برای متقاضیان در روز شروع ثبت نام آزمون

تبصره ۳ : دارا بودن شرط سنی حداقل ۲۵ سال تمام ( ملاک تعیین سن، روز شروع ثبت نام آزمون کارگزاری خواهد بود)

صدور کارت مجوز کارگزاری

پس از قبولی متقاضیان در آزمون کارگزاری و تایید استعلامات و شرایط احرازی موجود در بندهای ۱-۴ و ۷-۴ سند حاضر ، پروانه کارگزاری گمرکی در قالب کارت مجوز کارگزاری که حاوی اطلاعات نام و نام خانوادگی ، نام پدر ؛ تاریخ تولد، کد ملی ،کدینگ گمرک و تاریخ صدور گواهی خواهد بود توسط دفتر مرکزی حراست و امور انتظامی گمرک به صورت الکترونیکی صادر و به پذیرفته شدگان نهایی اعطا خواهد شد.

تبصره ۴ : مدت اعتبار پروانه کارگزاری ۲ سال است که حداقل یک ماه قبل از انقضای اعتبار و با درخواست کارگزار با رعایت مفاد تبصره ۵ ماده ۱۹۱ آ.ق.ا.گ و ارائه گواهی سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر عدم بدهی مالیاتی ، اخذ گواهی عدم سوپیشینه، عدم تخلف و یا قاچاق گمرکی به گواهی دبیرخانه کمیسیون موضوع ماده ۱۲۹ ق.ا.گ و طی گذراندن دوره های آموزشی در مواردی که گمرک ایران آشنایی با روش های جدید ترخیص را ضروری بداند، توسط دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد تمدید خواهد شد.

عدم پذیرش متقاضی:

در یکی از حالات ذیل، عدم پذیرش متقاضیان برای صدور مجوز کارگزای رخ خواهد داد.

۴-۹۱- عدم کسب حد نصاب قبولی متقاضیان در آزمون کارگزاری سازمان سنجش کشور (حداقل قبولی در آزمون کسب هفتاد درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز)

۴-۹-۲ – عدم دارا بودن شرایط احرازی قبول شدگان درآزمون کارگزاری سازمان سنجش آموزش کشور (شرایط ذکر شده در بندهای ۱-۴ و ۷-۴ سند حاضر) . لازم به ذکر است صرفا قبولی متقاضیان در آزمون کارگزاری سازمان سنجش ملاک عمل برای تایید نهایی و صدور مجوز کارگزاری نبوده و متقاضی مجوز کارگزاری می بایست پس از قبولی در آزمون ، شرایط احرازی اعلام شده در سند حاضر را نیز دارا باشد.

ثبت اعتراض توسط متقاضی در سامانه صدور مجوزهای کسب و کار :

چنانچه شرکت کنندگان از نحوه برگزاری آزمون، نتیجه اولیه آزمون، اعلام نتیجه نهایی متقاضیان پس از انجام استعلامات مربوطه و سایر موارد مرتبط با مجوز کارگزاری ، اعتراض داشته باشند، می توانند پس از تاریخ اعلام نتایج ، حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز، درخواست خود را در سامانه صدور مجوزهای کسب و کار وزارت اقتصادی و دارایی ثبت ، پیگیری و نتیجه آن را از طریق همان سامانه دریافت نمایند.

۴-۱۱- ارسال سیستمی درخواست بررسی به دفتر بازرسی سازمان:

کلیه درخواست های ثبت شده در سامانه صدور مجوزهای کسب و کار با همکاری دفترفناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی به دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک جهت بررسی ارسال خواهد شد.

۴-۱۲- بررسی و اعلام نتیجه بررسی درخواست ها توسط دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد در سامانه صدور مجوزهای کسب و کار :

دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان ظرف مدت ۳۰ روز به درخواست های ثبت شده به صورت سیستمی (ارسال نتیجه به سامانه صدور مجوزهای کسب و کار) پاسخ خواهد داد.

۴-۱۳- حذف متقاضی از فرآیند صدور مجوز کارگزاری:

چنانچه درخواست های ثبت شده توسط دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد مورد پذیرش واقع نشود و از نظر دفتر مذکور ، درخواست های ثبت شده متقاضی وارد نباشد ، لذا متقاضی از فرایند صدور مجوز برگزاری حذف و مجوز کارگزاری برای فرد مورد نظر صادر نخواهد شد.

 دفترچه آزمون

برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید

آخرین اخبار آزمون

 

خبر ۹ بهمن ۱۴۰۱ - اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران درخصوص اعلام نتایج اولیه آزمون کارگزاری گمرکی در سال ۱۴۰۱

به اطلاع متقاضیان شرکت‌کننده در آزمون کارگزاری گمرکی مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۱می‌رساند، کارنامه نتایج آزمون مذکور از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۹در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا ضروری است متقاضیان پس از مشاهده کارنامه و در صورت قبولی در آزمون، به نکات ذیل توجه نمایند:

۱- قبولی در این آزمون صرفا به معنای کسب حداقل امتیاز علمی لازم برای طی نمودن سایر مراحل از جمله استعلامات چندگانه گمرک بوده و حقی را برای داوطلب پذیرفته شده در آزمون ایجاد نمی‌کند. اخذ مجوز کارگزار گمرکی مستلزم احراز شرایط و ارائه مدارک وفق ماده ۱۹۱ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی می‌باشد.

۲- قبول شدگان بر اساس کارنامه آزمون برای ثبت درخواست مجوز کارگزار گمرکی می‌بایست از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰به سامانه ملی مجوزها به آدرس www.mojavez.ir مراجعه و نسبت به بارگذاری تصویر مدارک ذیل اقدام نمایند:

- مدارک هویتی شامل تصاویر روی کارت ملی، صفحه اول شناسنامه و صفحه توضیحات آن

- تصویر کارت پایان خدمت/ معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه

- تصویر آخرین مدرک تحصیلی

- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری (به صورت الکترونیکی از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و به آدرس my.gov.ir قابل دریافت است.)

- کد رهگیری ایثارگری (صرفا پذیرفته شدگان با سهمیه ایثارگری)

- کارنامه قبولی در آزمون کارگزاری گمرکی مورخ

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید


خبر ۱۰ اردیبهشت ۹۹ - استخدام گمرک استان خراسان جنوبی

گمرک استان خراسان جنوبی به منظور تکمیل کادر اداری خود در گمرکات مرزی استان از بین شاغلین رسمی و پیمانی در دستگاه‌های اجرایی استان که متقاضی ادامه خدمت در گمرک جمهوری اسلامی ایران می باشند از طریق انتقال سازمانی دعوت به همکاری می نماید .لذا از متقاضیان محترم در رشته‌های زیر دعوت می‌شود درخواست کتبی خود را حضور و یا از طریق پست تا تاریخ۱۳۹۹/۰۲/۲۰  به اداره کل گمرکات استان واقع در تقاطع خیابان غفاری و ارتش جنب فروشگاه اتکا ارائه نمایند

بدیهی است گمرک استان و نمایندگی از طریق جمهوری اسلامی ایران در انتخاب افراد تا سقف مجاز تعیین شده از سوی اداره کل امور اداری گمرک ایران مختار خواهد بود

۱ - یک نفر لیسانس حسابداری برای مشاغل مالی

۲ - سه نفر لیسانس مدیریت برای مشاغل اداری و پشتیبانی

۳ - دوازده نفر فوق دیپلم در همه رشته ها برای مشاغل حفاظت فیزیکی

۴ - یک نفر لیسانس و فناوری اطلاعات برای مشاغل پشتیبانی سامانه های گمرک

 خبر ۱۹ فروردین ۹۶ - دعوت به همکاری سازمان جهانی گمرک

سازمان جهانی گمرک برای تصدی پست‌های کارشناس فنی پژوهش و کارشناس فنی تسهیل و مقررات، فراخوان داد.
به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک طی نامه‌ای به گمرکات سراسر کشور ضمن اعلام فراخوان یادشده، مهلت ارسال درخواست همکاران متقاضی را تا روز چهارشنبه مورخ ۳۰ فروردین سال ۹۶ اعلام کرده است. متن این بخشنامه به شرح زیر است:
نظر به اینکه سازمان جهانی گمرک طی نامه ارسالی به کشورهای عضو برای پست‌های ذیل فراخوان داده است لذا خواهشمند است دستور فرمایید ضمن اطلاع‌رسانی به کارکنان زیرمجموعه، همکاران متقاضی را همراه تکمیل فرم پیوست، حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ به این دفتر ارسال و از وصول آن اطمینان حاصل نمایند بدیهی است به تقاضاهای ارسالی پس از تاریخ مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۱- کارشناس فنی پژوهش (یک نفر)
شرایط عمومی لازم: حداقل پنج سال سابقه کار در گمرک- تحصیلات بالاتر از لیسانس- تسلط کامل به زبان انگلیسی و یا فرانسه- مهارت بالا در نوشتن و ارائه مطالب فنی- ارائه نمونه‌ای از مطالب فنی نوشته شده به زبان خارجی.

۲- کارشناس فنی تسهیل و مقررات (دو نفر)
شرایط عمومی لازم: حداقل پنج سال سابقه کار در گمرک- تحصیلات دانشگاهی- تسلط کامل به زبان انگلیسی و یا فرانسه- مهارت بالا در نوشتن و ارائه مطالب فنی.

جهت دریافت فرم مشخصات اینجا را کلیک نمایید

برای مشاهده متن آگهی در سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران اینجا کلیک کنید

 خبر تیر ۹۵- اطلاعیه نحوه تحویل مدارک پذیرفته‌شدگان علمی آزمون کارگزاران سال ۹۵

نتایج آزمون کارگزاران گمرکی اعلام شد و داوطلبان می‌توانند نتایج آزمون را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.orgمشاهده نمایند.
به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، دفتر مطالعات، تحقیقات و ظرفیت‌سازی با اعلام این مطلب در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای نحوه تحویل مدارک پذیرفته‌شدگان علمی آزمون کارگزاران سال ۹۵، فهرست استان‌ها و تاریخ مراجعه جهت تحویل مدارک و فرم مشخصات پذیرفته‌شدگان را اعلام کرد. جهت دریافت اطلاعیه نحوه تحویل مدارک اینجا، فهرست استان‌ها و تاریخ مراجعه اینجا و فرم مشخصات اینجا را کلیک نمایید.

اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره تاریخ و نحوه ثبت‌نام داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کارگزاران گمرکی سال ۱۳۹۵

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارگزاران گمرکی در سال ۱۳۹۵ می‌رساند که ثبت‌نام در این آزمون منحصرا به صورت اینترنتی، از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی : www.sanjesh.org از روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۵/۱/۲۴ آغاز و در روز سه‌شنبه مورخ ۹۵/۱/۳۱ پایان می‌پذیرد.

لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون به شرح ذیل و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

شرایط عمومی ثبت نام

-    داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
-    التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
-    عدم سوء پیشینه کیفری و قاچاق گمرکی
-    انجام خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم (ویژه برادران) ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی معافیت دائم و پایان خدمت وظیفه عمومی، تاریخ ۹۵/۳/۶ می باشد.
-    داوطلبان نباید از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاههای دولتی باشند

شرایط اختصاصی ثبت نام

-    دارا بودن حداقل بیست و پنج سال تمام تا تاریخ برگزاری آزمون (۱۳۹۵/۳/۶)
-    دارا بودن حداقل مدرک کاردانی در رشته امور گمرکی و یا کارشناسی و بالاتر در سایر رشته ها. ملاک عمل برای محاسبه تاریخ فارغ التحصیلی، تاریخ ۹۵/۳/۶ می باشد.

مراحل ثبت نام  

- مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org
– تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی در سایت مذکور.
– ارسال عکس: داوطلب می بایست یک قطعه عکس با مشخصات ذیل اسکن و در قسمت مربوط بارگذاری نماید.
•    عکس ۴×۳ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)
•    عکس اسکن شده باید با فرمت jpg باشد.
•    اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل باشد.
•    تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر ، منگنه و هرگونه لکه باشد.
•    حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
•    حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
•    حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید و در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.
•    تذکر مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثرا برای داوطلبانی که در کافی نت ثبتنام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می‌دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباها عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

پرداخت وجه ثبت نام

متقاضیان واجد شرایط، به منظور ثبت‌نام در آزمون استخدامی می‌بایست از روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۵/۱/۲۴ آغاز و در روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۵/۱/۳۱ پس از مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی:  www.sanjesh.org نسبت به واریز مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ (پانصد هزار) ریال به عنوان هزینه ثبت‌نام در آزمون کارگزاران گمرکی از درگاه اینترنتی و با کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند.
توضیح ۱: مدت زمان فوق به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود و متقاضیان باید در مدت زمان تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام و از موکول نمودن ثبت‌نام به روزهای پایانی خودداری نمایند.
توضیح ۲: ثبت‌نام زمانی تکمیل می‌گردد که مراحل با موفقیت انجام شده و شماره پیگیری از طریق سیستم به متقاضی اعلام شود. (متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت‌نام، کد پیگیری خود را یادداشت و تا پایان مراحل نزد خود نگهداری نمایند.)
توضیح ۳: ثبت‌نام متقاضیان صرفا از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و بصورت اینترنتی بوده و نیازی به ارسال مدارک نمی‌باشد. به تقاضاهای حضوری و یا مدارک ارسالی از طریق پست ترتیب اثر داده نخواهد شد و تعهدی را نیز برای سازمان ایجاد نخواهد کرد.
توضیح ۴: قبل از پرداخت وجه ثبت نام لازم است داوطلبان از احراز شرایط (عمومی، اختصاصی و...) خود با مفاد آگهی اطمینان حاصل نمایند. همچنین به ثبت‌نام‌های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و هیچگونه مسئولیتی متوجه گمرک جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و وجوه پرداختی به هیچ عنوان مسترد نمی‌شود.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت درآزمون

کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه مورخ ۹۵/۳/۴ برای مشاهده و پرینت، بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون در روز پنجشنبه مورخ ۹۵/۳/۶ برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی نمی‌باشد و مدارک داوطلبان بعد از آزمون بررسی خواهد شد.

تعیین محل برگزاری آزمون براساس آمار ثبت‌نام کنندگان خواهد بود که در روزچهارشنبه مورخ ۱۳۹۵/۲/۲۹ ازطریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مواد آزمون

- قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن (مصوب ۹۰)
- مقررات صادرات و واردات و آئین نامه اجرایی آن  و اصول طبقه بندی کالا
- مباحث مرتبط با پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع امور گمرکی
- اینکوترمز (۲۰۱۰)
- کلیه مواد آزمون با ضریب یک محاسبه خواهد شد.

تذکرات

- یک چهارم از سهمیه پذیرش به بازنشستگان گمرک اختصاص می‌یابد به شرط اینکه حداقل دو سوم دوران خدمت خود را در گمرک جمهوری اسلامی ایران گذارنده باشد.
- صدور پروانه کارگزار گمرکی برای پذیرفته شدگان موکول به شرکت در دوره‌های آموزشی است که حسب ضرورت گمرک ایران تعیین می نماید.
- تعداد ۵۰۰ نفر از متقاضیان شرکت کننده درآزمون و واجد شرایط بعنوان کارگزار گمرکی پذیرفته خواهند شد.

- این آزمون در اجرای ماده ۱۹۱ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، صرفا برای متقاضیان پروانه کارگزار گمرکی( حق العمل کاری ) اجرا می گردد و جنبه استخدامی ندارد.

 

برای مشاهده اطلاعیه در سایت سازمان سنجش اینجا کلیک کنید

برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای آرشیو استخدام اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران

  • ع
    علی ص
    ۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
    سلام وقت بخیر
    تشکر ویژه از مجموعه پرتوان و کارآمد ای استخدام .
    لطفا محبت و راهنمای بفرماید برای آزمون استخدام گمرک نمونه سوالاتی در جهت مطالعه و بالا بردن درصد قبولی بفرماید .
    سپاس گذار
    • پشتیبان سه
      ۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۲
      کاربر عزیز
      برای مشاهده منابع و سوالات مفید برای این آزمون اینجا کلیک کنید

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ