تعیین تکلیف مصوبه کاهش خدمت سربازی

۱۰ نظر

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبه مجلس برای کاهش مدت خدمت سربازی، گفت: این مصوبه ایراداتی داشت و برای اصلاح، به مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

طحان نظیف اظهار کرد: حکم دیگری در لایحه برنامه هفتم توسعه و در مجلس به تصویب رسیده بود که درباره افزایش ظرفیت پزشکی تخصصی بود که ابهام عبارتی داشت و باید اصلاح شود. نسبت به بحث مولدسازی دارایی‌های دولت هم یکسری ایرادات وجود دارد که مجلس باید برطرف کند؛ همچنین حکمی درباره بهبود مشکل ناترازی گاز در فصول سرد سال پیش‌بینی شده بود که حکم خوبی بود و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

او افزود: لایحه موافقت‌نامه ایران و بلاروس برای ارتقای بازرگانی دوجانبه برخلاف شرع اسلام و قانون اساسی شناخته نشد. وی همچنین درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: برخی از ابهامات این لایحه باقی مانده است که اگر مجلس اصلاح کند، ما مصوبات را مجددا بررسی خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: حکم برنامه هفتم توسعه برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان برخلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و ظرف سه سال باید اجرا شود.

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۰ نظر برای تعیین تکلیف مصوبه کاهش خدمت سربازی

  • غ
    غایب
    ۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
    بند تعیین و تکلیف غایبان یعنی چی چه اقدامی قراره بشه به نظرم اینم مبهمه
    • م
      مصطفی
      ۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
      متن ایراد شورای نگهبان:
      در بند (ت‌)، نسبت‌ میان‌ حکم‌ مذکور در رابطه‌ با «کاهش‌ خدمت‌ سربازی‌ به‌ میانگین‌ دوازده‌ ماه» با «جایگزینی‌ سایر عضویت‌ها» و حکم‌ ماده‌ (4) قانون‌ خدمت‌ وظیفه‌ عمومی‌، ابهام‌ دارد؛ پس‌ از رفع‌ ابهام‌ اظهارنظر خواهد شد.
      حکم ماده 4 قانون وظیفه میگه وظیفه 30 ساله 2 سال سربازی 8 سال رزرو دو تا 10 سال هم دوره ضرورت الان شورای نگهبان گیر داده که این دو سال رو کردی 1 سال اینجا به هم می خوره!!! فکر کنم باید رزرو رو بکنن 9 سال مثلا یا همچین چیزی. بعدم سایر عضویت ها رو یکم باز کنن و توضیح بدن که ابهامات برطرف بشه.
      ولی کلا تو این مملکت یا یه چیزی تصویب بشه و عملی بشه یه نسل عوض شده
      • م
        مهدی
        ۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۴۴
        یعنی یکسال از 30 سال کم کنند به جای اینکه یکسال از دوسال کم بشه.اگه اینطوری بشه بیشتر به نفع سن بالاها میشه که محرومیت های اجتماعی بیشتر شامل حالشون شده
      • ع
        علیزرتک
        ۲۵ دی ۱۴۰۲، ۰۹:۵۹
        ایراد مصوبه مربوط به معافیت دو فرزندی است، اصلاحیه ای هم که می‌خورد به احتمال 99%درصد اصلاحیه ی(معافیت غایبین و فراریان متاهل دارای یک فرزند به بیشتر و دارای 35 سال سن میباشد.)
        • م
          میلاد
          ۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰
          به نظرم همینطوره که شما عرض کردین گیرشون معافیت غایبین بالای 30 سال هستش که مجلس اصلاحش میکنه و انشاالله تایید میشه
        • ر
          رضا
          ۲۵ دی ۱۴۰۲، ۰۸:۱۸
          نمیدونم چه ایرادی روی این مصوبه گذاشتن ولی حداقل ردش نکردن پس هنوز امید هست تا این طرح تایید بشه
          • چ
            چشم انتظار معافیت سنی
            ۲۵ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۳۲
            بعنوان کسی که شش ساله بطور مداوم پیگیر اخبار مشمولان غایب هست توصیه میکنم هیچ امیدی به معافیت و یا فروش با قیمت معقول نداشته باشید چون این امید بستن باعث آسیب‌های روانی میشه.
            شما فقط دو تا حق انتخاب دارید یا باید سربازی برین یا تا 50 سالگی این محرومیت رو تحمل کنید که خودم به شخصه حاضرم تا آخر عمر محروم بمونم ولی اتفاقی که برای برادرم افتاد رو تجربه نکنم.
            مطمئن باشید اگه روزی بخوان طرح خرید بذارن بر مبنای دهک درآمدی نیست چون خودشون خوب میدونن اکثر غایبین از طبقه ضعیف جامعه هستن و در این صورت مبلغ زیادی کسب نمیشه پس هدفشون اینه که با طولانی کردن این موضوع قشر محروم جامعه رو راضی کنن به پرداخت مبالغ گزافی از کف سیصد و چهارصد تومن
            • ف
              فتحعلی
              ۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۱۸
              معلوم شد که ستاد کل نظر دیگری دارد حدس من اینه که ستاد کل به هیچ وجه میانگین مدت خدمت را کمتر از 18 ماه نمیدهد
              • ب
                بُمبَست
                ۲۴ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۳۲
                موافقم
              • م
                محمد
                ۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳
                الان این ایرادات مربوط به بندمعافیت دوفرزندی بوده یا مربوط به کاهش مدت زمان به یکسال؟

                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                ثبت پاسخ