جزئیات پذیرش ۳۰۰ دکتر معلم در هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه فرهنگیان جزئیات پذیرش جذب ۳۰۰ دکتر معلم برای این دانشگاه و بررسی اعتراضات سایر داوطلبان را توضیح داد.

رجبعلی برزویی در گفت‌وگو با ایرنا درباره جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی در این دانشگاه و اعتراضات افراد پذیرفته نشده، اظهار کرد: بررسی پرونده‌ها با صداقت و دقت انجام شده است و در دانشگاه فرهنگیان، ۲۰ نفر از افراد مستقل، بررسی پرونده‌ها را دقیق و علمی دانستند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از سهمیه‌ها به ایثارگران اختصاص یافته است، افزود: دکتر کارشناسان و دکتر معلمان نیز سهم خود را در این فرآیند کسب کردند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در نهایت، ۳۰۰ نفر از داوطلبان به مرحله نهایی راه یافتند، ادامه داد: این افراد برای گزینش معرفی شدند.

برزویی یادآورشد: برای برخی شهرها که ظرفیت خالی مانده بود، افراد را جابجا کردیم تا بتوانیم تعداد بیشتری دکتر معلم استخدام کنیم.

وی ادامه داد: برخی از افراد هیات علمی دستگاه‌های دیگر یا معلمان رسمی بودند که استعلام گزینش آن‌ها برای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان منفی بود؛ چراکه در این دانشگاه انتخاب افراد با حساسیت و سختگیری بیشتری انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه استادان قرار است معلم تربیت کنند، یادآورشد: ۹۰ درصد افرادی که در فرآیند هیات علمی پذیرفته نشدند، در رقابت با سایر داوطلبان پذیرفته نشده‌اند اما این به معنی عدم صلاحیت نبوده است، البته این افراد همچنان فرصت دارند و شانس پذیرش آن‌ها در مراتب بعدی افزایش می‌یابد.

برزویی افزود: دانشگاه فرهنگیان هم‌اکنون برای نیازهای آموزش و پرورش در چندین سال آینده برنامه‌ریزی‌های لازم را کرده است و یکی از آن برنامه‌های تحولی دانشگاه، دستیابی به مرجعیت و توسعه اثربخش و الهام‌آفرین در حوزه تربیت معلم متناسب با مبانی تربیت اسلامی در سطوح ملی و فراملی است.

وی ادامه داد: تربیت دانش‌آموختگان (معلمان، مدیران و سرمایه انسانی) برخوردار از شایستگی‌های (اسلامی، انقلابی، ایرانی، انسانی)، تخصصی و حرفه‌ای نیز از برنامه‌های مدنظر دانشگاه فرهنگیان در چند سال آینده است.

وی به ‌مصوبات ‌دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تدوین و تصویب آئین‌نامه جذب استعدادهای برتر دانشجویی ویژه دانشجویان دانشگاه و طلاب حوزه علمیه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصویب هیات مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان و ترکیب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین و تصویب ساختار دانشگاه در قالب یک دانشگاه ملی و ۳۱ دانشگاه استانی از دیگر برنامه‌های تحولی دانشگاه فرهنگیان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان یادآورشد: هشت هزار دکتر معلم تقاضای تبدیل وضعیت به هیات علمی شدن در دانشگاه فرهنگیان را داده بودند که از این تعداد ۹۰۰ نفر شرایط احراز را داشته و در مصاحبه های تخصصی و عمومی شرایط را به دست آورده اند، که امسال در هیات جذب قرار می گیرند.

برزویی اضافه کرد: از این تعداد، ۳۰۰ نفر تا مهر ماه امسال از دکتر معلمی وارد بدنه دانشگاه به عنوان هیات علمی می شوند.

اکنون ۱۰۰ هزار دانشجو در ۹۸ پردیس فرهنگیان در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند و در سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ نیز ۳۳ هزار نفر دانشجو پذیرش و جذب می شود.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ