رشد میانگین سالانه ۴۰ درصدی حداقل دستمزد کارگر

تهران-ایرنا- در سه سالی که از آغاز به کار دولت سیزدهم می‌گذرد حداقل حقوق کارگران نسبت به دولت قبل افزایش ۱۷۰ درصدی را تجربه کرده است. در این دولت حداقل دستمزد کارگران به طور میانگین سالانه ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزایش دستمزد کارگران در پایان هر سال یکی از وظایف مهم و تاثیرگذار وزارت تعاون است. در جلساتی که شکل رسمی آن از اوایل اسفند هر سال آغاز می‌شود سه شریک کاری در قالب نماینده کارگران، نماینده کارفرمایان و دولت در جلساتی حضور پیدا می‌کنند تا با بررسی پژوهش‌ها، تحقیقات و جلساتی که از قبل برگزار شده، عدد افزایش حداقل دستمزد را به دست بیاورند و اعلام کنند.

در ابتدای دولت سیزدهم حداقل دستمزد ماهانه کارگران تنها ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان دستمزد دریافت می‌کردند که پس از گذشت حدود دو و نیم سال از آغاز به کار این دولت، اکنون به ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان رسیده که حداقل دریافتی کارگران را به ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان رسانده است.

در دولت سیزدهم در ۱۴۰۱ حداقل حقوق ۵۷.۴ درصد و سایر سطوح ۳۸ درصد، در سال ۱۴۰۲ حداقل حقوق ۲۷.۴ و سایر سطوح ۲۱ و در سال ۱۴۰۳ حداقل حقوق کارگران ۳۸ درصد و سایر سطوح ۲۲ +عدد ثابت افزایش پیدا کرده است.

در این دولت حداقل دستمزد کارگران به طور میانگین سالانه ۴۰ درصد رشد داشته است.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ