ایجاد بیش از ۱۴ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد گیلان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه یکی از وظایف این نهاد توانمند کردن مددجویان تحت پوشش است، گفت: طی ۱۰ ماه گذشته، کمیته امداد گیلان با پرداخت ۹۱۹ میلیارد تومان تسهیلات، ۱۴ هزار و ۳۱۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد کرده است.

به گزارش بازار کار و به نقل از ایرنا، حبیب‌اله رضادوست در گفت‌وگو با خبرنگاران این فرصت‌های شغلی را در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعتی عنوان کرد و افزود: یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۶، تبصره ۱۸ و صندوق ولایت امداد برای بخش اشتغال کمیته امداد استان پیش‌بینی شده که تا کنون حدود ۹۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی مددجویان با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله پرداخت شده است.
وی با تاکید بر اینکه فردی که توانایی کار دارد، قرار نیست همواره تحت پوشش کمیته امداد بماند، افزود: رویکرد کمیته امداد توانمند کردن و مهارت‌آموزی مددجویانی است که توانایی انجام کار دارند تا بتوانند با خودکفا شدن، از مهارت خود برای ایجاد درآمد مناسب و رفاه بیشتر استفاده کنند.
رضادوست با بیان اینکه ۵۰ درصد فرصت‌های شغلی کشور باید توسط این نهاد ایجاد شود، از جشن توانمندسازی و خودکفایی چهار هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان در نیمه دوم بهمن ماه امسال خبر داد.
معاون اشتغال‌زایی و خودکفایی کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه این نهاد به دو مدل هدایت شغلی و راهبری شغلی؛ اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان را اجرا می‌کند، اظهار داشت: در هدایت شغلی مددجویان توانایی اولیه برای ساماندهی کسب و کار دارند اما فاقد مهارت، سرمایه و توان فروش هستند.
وی ادامه داد: درباره راهبری شغلی مددجویان فاقد توانمندی‌های اولیه، برای تولید و اشتغال نیازمند راهبرانی هستیم که به اصطلاح دست آنان را گرفته و قدم به قدم پیش می رود؛ در این روش مددجویان را به راهبران شغلی که یک کارآفرین و صاحب یک بنگاه اقتصادی است، وصل می کنیم .
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان خاطر نشان کرد: در مدل یاد شده، اشتغالزایی از آموزش تا اشتغال توسط کارآفرین حرفه ای یا همان راهبر انجام می شود.
رضا دوست یادآورشد: گاهی مددجو مهارت لازم را دارد و می تواند حتی برای دیگران نیز کارافرینی کند که به این مددجویان برای اشتغالزایی شان تسهیلات کارآفرینی پرداخت می شود .
وی با بیان اینکه سیاست اصلی کمیته امداد توانمند سازی اقتصادی مددجویان در بخش های مختلف اعم از کشاورزی، خدمات و صنعتی است، تصریح کرد: مددکاران در شهرستان‌ها مددجویانی را که توانمندی کار دارند، شناسایی و جهت مشاوره شغلی به حوزه اشتغال معرفی می کنند.
وی اظهار داشت : برهمین اساس به افرادی که مهارت ندارند، آموزش های لازم توسط سازمان های مربوطه و متولی با هزینه کمیته امداد به صورت رایگان داده می شود.
رضا دوست تصریح کرد: گاهی مددجویان با استفاده از خدمات کارفرمایی به‌کار گرفته می شوند که در این صورت، کمیته امداد تا دو سال بیمه این مددجویان فعال را برعهده می گیرد و یا به ازای جذب هر نیرو، به صاحب بنگاه اقتصادی تا سقف چهار میلیارد تومان با سرانه ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرص‌الحسنه پرداخت می‌کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان آموزش‌ها را شامل سه سطح دانست و افزود: بخشی از آموزش ها مقدماتی، بخشی مهارتی و بخشی هم توسعه و پایدار سازی است.
رضا دوست با بیان اینکه کمیته امداد برای اشتغالزایی پایدار مددجویان تمامی مراحلی که باید فرد طی کند تا اشتغالش پایدار بماند حمایت و پشتیبانی می کند، گفت: کمیته امداد استان از مرحله آموزش تا بازاریابی، مددجویان را پشتیبانی و حتی با خرید تضمینی تولیدات‌شان از آنان حمایت می کند.بیش از ۱۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان قرار دارند.

منبع: ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ