ایجاد ۲۱ هزار فرصت شغلی در همدان با اجرای طرح «سالمند یاری»

مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان گفت: حدود ۲۱ هزار فرصت شغلی جدید می‌توان با اجرای دوره آموزشی «سالمند یاری» در فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان ایجاد کرد.

وهب مختاران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان همدان با ۲۱۰ هزار جمعیت سالمند رتبه چهارم کشور را از نظر سالمندی دارد که با فرض اینکه ۱۰ درصد این افراد تمکن مالی دارند و دنبال گرفتن پرستار هستند می توان ۲۱ هزار شغل ایجاد کرد. وی اضافه کرد: البته این فرصت شغلی تنها با برگزاری دوره های آموزشی در سه بخش پرستاری، مسائل روانی و اصول خانه داری و آشپزی مهیا می شود که در این راستا دنبال انعقاد تفاهم نامه مشترک سه جانبه هستیم.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان ادامه داد: پیش نویس این تفاهم نامه تهیه شده و طرف های این قرار داد اداره کل فنی و حرفه ای، اداره کل بهزیستی و نظام پرستاری همدان هستند. مختاران افزود: نظام پرستاری افراد مورد تایید خود را به فنی و حرفه ای برای حضور در دوره های آموزشی معرفی می کند و بهزیستی هم از منظر روانشناسی در طرح سالمند یاری صاحب نظر است.
وی گفت: در طرح سالمند یاری از اساتید مورد تایید بهزیستی و نظام پرستاری نیز بهره گرفته می شود همچنین متقاضیان فراگیری این حرفه باید در دوره های آموزشی نظیر خانه داری، مدیریت منزل، نحوه برخورد با سالمند و آشپزی برای سالمندان شرکت کنند.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان با بیان اینکه پس از برگزاری این دوره برای شرکت کنندگان گواهی مهارت صادر می شود ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای مهارت افراد می تواند دولت را در رسیدن ایجاد یک میلیون فرصت شغلی کمک کند.
۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز اموزش خصوصی در استان همدان زیر نظر فنی و حرفه ای فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می‌دهند.

منبع: ایرنا

برای مشاهده اخبار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ