جذب ۷۰ درصدی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای در بازار کار

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه های مجلس بحث جمعیت است که با رفع مشکل بیکاری جوانان تحقق خواهد یافت.

زهره سادات لاجوردی در بازدید از دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: یکی از مراکز مهم برای هدفمندکردن تولید و سرعت بخشی در بحث اشتغال زایی جوانان در کشور دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط کنونی یکی از مشکلات عمده در کشور معضل بیکاری بالاخص عدم اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است و بایستی برای حل این امر دغدغه‌مند و با برنامه حرکت کنیم؛ چرا که بسیاری از مشکلات امروز ما از جمله ازدواج جوانان، تشکیل خانواده و بحث فرزند آوری به صورت زنجیر وار به اشتغال بستگی دارد.

به گفته این نماینده مردم تهران، یکی از دغدغه‌های اصلی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بحث جمعیت است، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای مرتفع کردن مسائل و مشکلات ازدواج جوانان، اشتغال است.

به گفته او، وقتی جوان ما به مدارج و رتبه‌های بالای علمی دست پیدا می‌کند، ولی شغل مناسب با زمینه تحصیلی ندارد بدون فایده است؛ بنابراین نیاز امروز کشور به مراکزی همچون این دانشکده است که دانشجو بعد از فراغت از تحصیل با سرعت و مستقیماً جذب بازار کار شده و بحث تولید را دنبال میکند.

سادات لاجوردی گفت: ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بازار کار جذب می شوند. معتقدم یکی از نیاز‌های امروز جامعه، همت بلند مسئولین و برنامه ریزی منسجم دولت و مجلس برای تحقق و اعتلای شعار ما می‌توانیم در بین جوانان است تا در این مسیر با هموار کردن بحث اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی زمینه لازم برای خنثی سازی تحریم‌ها را رقم بزنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس گفت: تولید به هر قیمتی را نمی‌خواهیم تولید محصول ایرانی باید با کیفیت محصول مساوی باشد و از این امر نباید غافل شد که اقدامات خوبی در دولت در حال شکل گیری است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده کلیه اخبار استخدام دانشجویی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ