بهره‌مندی ۷۴ فرزند ذکور خانواده‌های تحت حمایت از معافیت سربازی

ایسنا/اردبیل معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۷۴ نفر از فرزندان ذکور خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از معافیت سربازی بهره‌مند شدند.

فرزاد آزادپور اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ نفر فرزند ذکور مادران مطلقه هستند که با داشتن شرایط قانونی از معافیت سربازی بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر که سه سال از طلاق آن‌ها گذشته و ۲ سال نیز تحت حمایت کمیته امداد باشند، از معافیت سربازی بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۴۵ مورد از این معافیت‌ها نیز برای فرزندان ذکور خانواده‌هایی است که به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت قرار گرفته‌اند ارائه شده است.

آزادپور افزود: تعداد ۱۴ مورد از این تعداد معافیت‌ها نیز به دلیل نیازمند بودن خانواده و به لحاظ داشتن تک فرزند ذکور بالای ۱۸ سال و داشتن سه خواهر و بالاتر در خانواده از مزایای معافیت سربازی بهره مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: افراد مشمول معافیت سربازی می‌توانند از طریق سامانه امداد هوشمند "سها" درخواست خود را ثبت کنند که پس از ثبت و ارجاع به اداره مربوطه و مددکار خانواده پیگیری‌ها صورت گرفته و در صورت استحقاق و پس از طی مراحل قانونی از مزایای معافیت سربازی بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در یک پروسه چند روزه پرونده بعد از تایید مددکار و کمیته امداد تحویل نظام وظیفه شده تا بعد از گذشت ۲ هفته کارت پایان خدمت افراد مشمول این شرایط ارسال و تحویل فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل افزود: در این زمینه تلاش بر این است تا کارها بدون مراجعه حضوری و در سریع‌ترین زمان انجام تا رضایتمندی خانواده‌ها فراهم آید.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ