خبر استخدام ۱۰ هزار نیرو در قوه قضاییه با اولویت کارکنان شورای حل اختلاف

۱۳ نظر

معاون قضایی مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه توضیحاتی پیرامون لایحه شورا‌های حل اختلاف ارائه کرد.

ابوالفضل محبی در جمع خبرنگاران درباره لایحه شورا‌های حل اختلاف گفت: بعد از چندین بار اصلاحاتی که در شورای نگهبان نسبت به لایحه شورا‌های حل اختلاف انجام شد، موضوعات مهمش در خردادماه تایید نهایی شد و ۵ الی ۶ مورد ابهام یا نیاز به اصلاح جزیی از طرف شورای نگهبان نسبت به آن مطرح شده و دستور دادند که مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ما در قوه قضاییه این ابهامات را با کمک و تحت سرپرستی نماینده معاون اول و معاونت حقوقی قوه قضاییه و مرکز توسعه شورای حل اختلاف رفع و اصلاح کردیم و پس از آن به مجلس ارسال می‌شود و در آنجا در کمیسیون و صحن مجلس بررسی خواهد شد. همانطور که نکات جزیی است و سخنگوی شورای نگهبان هم در جلسه اخیر مطرح کردند که ابهامات این لایحه جزیی است و اگر رفع شود، این لایحه تبدیل به قانون می‌شود؛ لذا تصورم این است که قبل از شهریورماه که پایان اعتبار قانونی قانون شورا‌های حل اختلاف است، این اتفاق می‌افتد و با کمک مجلس و شورای نگهبان، لایحه تبدیل به قانون می‌شود.

محبی ادامه داد: دو نکته اصلی این لایحه داشت و به همین دلیل با تاخیر مواجه شده بود. یکی مساله وضعیت استخدامی کارکنان شورای حل اختلاف است که بار مالی اش با ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی مواجه شده بود و چندین بار رفت و برگشت بین شورای نگهبان و مجلس داشت و علی رغم همه تلاش‌ها و مساعدت‌هایی که رخ داده بود، ولی در آخرین بار شورای نگهبان نمی‌پذیرفت که ایراد اصل ۷۵ مرتفع شده است؛ الحمدالله با تدابیری که اتفاق افتاد، این بار هیچ ایرادی به ماده ۵ قانون شورا‌ها که امکان استخدام همکاران ما در شورای حل اختلاف است گرفته نشد و این متن قابلیت تبدیل به قانون را دارد.

معاون قضایی مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه افزود: قوه قضاییه می‌تواند ۱۰ هزار نیرو که شرایط استخدام دارند را از طریق آزمون عمومی و تخصصی طی ۵ سال جهت تامین نیرو‌های دادگاه‌های صلح جذب کند و اولویت جذب آن‌ها با شورای حل اختلاف است. همچنین تاکید شده آیین نامه این اولویت بندی هم رییس قوه قضاییه تصویب کند و با توجه به توانمندی و سابقه و تخصص و تحصیلات افراد اقدامات تصویب این آیین نامه هم شروع شده است.

محبی با طرح این سوال که آیا اشخاص از بیرون هم می‌توانند جذب شورا‌های حل اختلاف شوند؟ گفت: بله، ولی اولویت ما با همکاران شورای حل اختلاف است.

معاون قضایی مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه افزود: ما آموزش‌های لازم را شروع کردیم تا افراد قدرت رقابت بیشتری داشته باشند و بالاترین میزان افراد را جذب کنیم.

وی در ادامه از رییس قوه قضاییه و بخش‌های مختلف قوه قضاییه و مجلس و شورای نگهبان در همکاری برای بررسی لایحه شورا‌های حل اختلاف تشکر کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۳ نظر برای خبر استخدام ۱۰ هزار نیرو در قوه قضاییه با اولویت کارکنان شورای حل اختلاف

  • ک
    کریمی
    ۲ مهر ۱۴۰۲، ۰۱:۳۸
    سلام
    ببخشید ازمون کادر اداری قوه قضاییه در سال 1402 حتما برگزار میشه؟؟؟؟
    • ی
      یاس
      ۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۱۵
      سلام.ببخشید دفترچه استخدام آمده یانه؟واینکه رشته روانشناسی میخواد؟
      • پشتیبان سه
        ۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶
        کاربرعزیز دفترچه راهنمای آزمون هنوز منتشر نشده است ، برای اطلاع از رشته های احراز شده می بایست منتظر انتشار دفترچه باشید .
      • ن
        نازیلا
        ۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
        لطفا اطلاع رسانی بشه در مورد رشته.مرسی
        • H
          Hoseein
          ۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
          سلام تو سال1402 قوه قضاییه استخدام قسمت اداری دارد یا خیر؟و اینکه برج سه استخدام داشته متوجه نشدم امکان تمدید ثبت نام باز هم وجود دارد یا خیر 31/4/1402
          • 0
            021
            ۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۸
            رشته مدیریت میخواد؟؟
            • مشاور «ای استخدام»
              ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۷
              کاربرعزیز
              در حال حاضر این خبر در مورد ظرفیت پذیرش اطلاع رسانی کرده است و در مورد رشته‌های احراز شده و شرایط آزمون مطلبی عنوان نشده است .
            • 0
              021
              ۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۵
              چه رشته هایی میخواد شورای حل اختلاف؟؟
              • مشاور «ای استخدام»
                ۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۴
                کاربرعزیز
                این خبر صرفا در مورد طرفیت پذیرش می باشد و جزئیات بیشتری در مورد رسته ها و شرایط آزمون ذکر نشده است . از همین صفحه پیگیر باشید به محض انتشار اخباری در این خصوص از طریق سایت اطلاع رسانی میگردد .
              • ف
                فائزه
                ۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۰:۱۳
                سلام من مصاحبه و ازمون تئوری متصدی امور دفتری رو قبول شدم اما مرحله بعد ردم کردن ولی تهران ک رفتم گفتن جزء ذخیره ها بودی امکانش هست دوباره بهم زنگ بزنن یا ن؟
                • ه
                  همدان
                  ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۰۱:۵۵
                  من کادر اداری قوه قضایی دوره قبل شرکت کردم
                  نمره مصاحبمم 27شد
                  اما رد شدم
                  امکانش هست برای تکمیل ظرفیت و... دوباره تماس بگیرن باهام؟
                  • ع
                    علوم اقتصادی
                    ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۰۱:۵۰
                    این سری لطفا رشته علوم اقتصادی رو هم در نظر بگیرن، قوه قضاییه تو آزمون قبلی از این رشته نیرو جذب نکرد، رشته اقتصاد نه تو استخدامی آموزش پرورش می‌تونه ثبت‌نام کنه نه قوه قضاییه و ..
                    • ف
                      فاطمه
                      ۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
                      مشخص شده چه رشته هایی می خوان؟ مثل حسابداری؟

                      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                      ثبت پاسخ