دفترچه آزمون استخدامی معلولین به زودی توسط جهاد دانشگاهی منتشر خواهد شد

۱۱ نظر

قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ماده ۱۵ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اعلام می‌کند که سازمان بهزیستی مکلف است درصد تحقق جذب افراد دارای معلولیت را در دستگاه‌ها پیگیری کند.

به گزارش بازار، علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه حضور در یکی از جلسات هفتگی کمیسیون اجتماعی مجلس، برگزاری نخستین آزمون استخدامی اختصاصی افراد معلول در کشور را در راستای انجام تکلیف قانونی سازمان خواند و گفت: ماده ۱۵ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اعلام می‌کند که سازمان بهزیستی مکلف است درصد تحقق جذب افراد دارای معلولیت را در دستگاه‌ها پیگیری کند.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: اگرچه قانون‌گذار سازمان اداری و استخدامی کشور را پیگیر این کار قرار داده است، اما سازمان بهزیستی در این دولت و دو سال اخیر مطالبه‌گری و پرسشگری خود را انجام داد و در نتیجه آن یک اقدام بی‌سابقه برای افراد دارای معلولیت تا پایان سال محقق خواهد شد.

قادری اضافه کرد: طبق روالی که قانون است و سازمان اداری و استخدامی کشور در آزمون‌های فراگیر تدبیر می‌کند، جهاد دانشگاهی به زودی دفترچه‌های آزمون را منتشر خواهد کرد و تا پایان سال حدود ۴هزار و ۳۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت که شاخصه‌های حضور در این رقابت -از حیث سن و دانشنامه‌ای که حداقل لیسانس است- را داشته باشند، می‌توانند در نقطه‌شهرهای کشور در دستگاه‌های مختلف جذب شوند.

وی در ادامه توضیحات خود اضافه کرد: از نکات مهم این آزمون این است که طبق مصوبه‌ای که سال گذشته داشتیم و عنایتی که سازمان اداری و استخدامی کشور در آن شورا برای افراد دارای معلولیت منظور کرد، اگر یک فرد دارای معلولیت در آزمونی ۵۰ درصد نمره قبولی را کسب کند، می‌تواند به عنوان فرد قبول شده تلقی شود؛ البته مشروط بر اینکه ۴۰ درصد نمره آزمون عمومی و ۶۰ درصد اختصاصی را کسب کند، این سهولتی است برای اینکه درصد تحقق به آن حداقل ۳ درصد که در قانون پیش‌بینی شده، برسد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره چگونگی شناسایی جمعیت هدف این آزمون هم عنوان کرد: افراد دارای معلولیتی که دانشنامه‌ تحصیلی دارند و جویای کسب و کار هستند، در سامانه‌ای که سازمان بهزیستی دارد، ثبت نام کرده و براساس استعدادی که دارند، علاقه‌مندی خود را نسبت به حضور در آزمون‌ها ابراز داشتند.

قادری تاکید کرد: البته این تنها درگاه جذب افراد در آزمون برای اشتغال کشور نیست و جامعه هدف سازمان بهزیستی می‌توانند از طریق مشوق‌های قانونی که وجود دارد، براساس مهارتی که دارند، کسب و کارهای اقتصادی را داشته باشند. در همین راستا سازمان بهزیستی براساس تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ می‌تواند تا مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره در اختیار افرادی که مهارت دارند، قرار دهد.

وی افزود: همچنین افرادی که کارفرما هستند، می‌توانند به ازای استخدام و بیمه‌پردازی هر فرد دارای معلولیت از مشوق‌های حوزه بیمه‌پردازی برخوردار شوند. چه برای فرد دارای معلولیتی که خودش کارفرما باشد و چه کارفرمایی که بتواند از فرد دارای معلولیت استفاده کند. این‌ها سبدهای پروژه‌ای است که ما در سازمان بهزیستی بتوانیم حوزه توانمندسازی یا همان اشتغال را برای جامعه هدف خود محقق کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی امکان تکرار این آزمون در سال‌های آتی را غیرقابل پیش‌بینی و وابسته به شرایط خواند و افزود: ضمانت اجرایی برگزاری هر آزمون استخدامی تصویب و تایید دو سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور است که خوشبختانه امسال در این مسیر با عنایتی که هر دو سازمان داشتند این اقدام بی‌سابقه را خواهیم داشت و برای اولین بار است که یک آزمون استخدامی به صورت اختصاصی برای افراد دارای معلولیت در سراسر کشور، در رشته‌های متعدد و دستگاه‌های متنوع اتفاق خواهد افتاد.

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۱ نظر برای دفترچه آزمون استخدامی معلولین به زودی توسط جهاد دانشگاهی منتشر خواهد شد

  • ک
    کاربر
    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
    سلام میشه سن رو مد نظر قرار ندین به ماها که سنم بیشتره فرصت بدین ممنون میشم جواب منو بدین
    • ک
      کاربر
      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
      سلام خسته نباشید من 41 سال دارم میشه سن ببرین بالا ما هم بتونیم شرکت کنیم شاغل باشیم من لیسانس الهیات خوندم ممنون میشم لطف کنید ما هایی که سنم بیشتر به ما هم فرصت بدین ممنون میشم جوابم رو بدیم
      • م
        محمد
        ۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۴۰
        آیا رشته های بهداشت عمومی هم جزو آزمون معلولین هست؟
        • ف
          فقط خدا
          ۷ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۱۳
          گفته شده تمام رشته هارو بخوان...رشته مدیریت بازرگانی خداکنه باشه تو دفترچه
          • ف
            فقط خدا
            ۷ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۱۲
            اگه دفترچش اومد لطفا همینجا دوستان اعلام کنید
            • پشتیبان سه
              ۷ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۱۹
              کاربرعزیز
              به محض انتشار دفترچه آزمون ، از طریق سایت اطلاع رسانی و لینک دریافت در همین صفحه بارگذاری می‌گردد .
            • م
              مهران حجتی نیا
              ۶ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۰۳
              سلام خوبین وقت تون بخیر
              ببخشین توروخدا بگین ک حقیقت داره یا ن
              ت ی کانالی زدن ک ازمون استخدامی معلولین 3000هزار نفر رو واسه اموزش پرورش میگیرن
              حقیقت داره یا ن
              همه ارگان ها نوشتن تعدادشان کمترن و الخصوص آموزش و پرورش بیشتر میگیرن
              حقیقت داره یا ن
              فعلن ک دفترچه اش نیومده🙏🙏
              • م
                مهران
                ۹ دی ۱۴۰۲، ۰۰:۰۵
                سلام خانم یا اقا
                پشتیبان سه میش سوالم جواب بدین
                ممنووون میشم
                • پشتیبان سه
                  ۹ دی ۱۴۰۲، ۰۸:۰۱
                  کاربرعزیز
                  در حال حاضر و تا قبل از انتشار دفترچه آزمون ، تمامی مطالبی که پیرامون این موضوع در فضای مجازی ذکر می شود صرفا گمانه زنی کاربران و بعضا شایعات کانال های خبری نامعتبر می باشد . اخبار دقیق را از مراجع رسمی و معتبر دریافت نموده و برای اطلاع دقیق از این موارد صرفا می بایست تا انتشار دفترچه آزمون منتظر بمانید .
              • ن
                ناشناس
                ۱ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۱۲
                سلام خوبی من پی ادف سوالات رو واسم بفرستین
                • س
                  ساسان
                  ۱ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
                  سلام کسی میدونه ایا دروس اختصاصی هم میاد یا نه؟

                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                  ثبت پاسخ