سربازان وظیفه ماهر وام خود اشتغالی می‌گیرند

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از اعطای تسهیلات ویژه به سربازان برای اشتغال زایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل سردار کمالی در نشست با فرماندهان نظامی و انتظامی استان اردبیل گفت: از آغاز فعالیت قرارگاه مهارت‌آموزی در کشور، یک میلیون و ۸۰۰ هزار سرباز در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند و ۷۶۸ هزار گواهینامه مهارت تخصصی برای سربازان صادر شده است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: توانمندسازی و مهارت آموزی کارکنان وظیفه در شورای عالی سیاستگذاری تصویب و به همه نیروهای مسلح ابلاغ شده است و این برنامه امروز جزو ماموریت‌های اصلی نیروهای مسلح به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سالانه۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار جوان وارد نیروهای مسلح می‌شوند، عنوان کرد: سال گذشته ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر از جوانان حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال وام خود اشتغالی دریافت کردند که بخش عمده‌ای از این رقم منجر به اشتغال شده است.

سردار کمالی افزود: امسال دولت ۲۰ هزار میلیارد ریال برای نیروهای مسلح در نظر گرفته است، علاوه بر این ۳۰ هزار میلیارد ریال هم به مهارت آموزی سربازان وظیفه اختصاص می یابد.

وی با یادآوری مشکلات پیش روی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به سربازان در سال گذشته گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳۱ هزار نفر منتظر دریافت وام هستند در عین حال برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که مسئول و متولی صدور ابلاغیه‌ها هستند، هنوز کارهای خود را انجام نداده‌اند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ