جذب مربیان پیش‌دبستانی خارج از ضوابط در خوزستان

۳ نظر

مدیرکل آموزش‌و پرورش استان خوزستان، گفت: مربیان پیش‌دبستانی بر اساس ضوابط و شرایط استان جذب نشدند اما با این حال به دنبال حذف هیچ‌یک از آن‌ها نیستیم و به دنبال راه‌حل برای رفع این مشکل خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در پی کش‌وقوس‌های فراوان در خصوص تعدادی مربی پیش‌دبستانی جذب‌شده در سال ۹۷، حالا بعد از چندین تجمع و بلاتکلیفی، کورش مودت ضمن اطمینان خاطر دادن به جهت برطرف شدن مشکل آن‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در توضیح این خبر اظهار کرد: موضوع مربیان پیش‌دبستانی که تعداد آن‌ها نزدیک به سه هزار نفر هست، به چالشی بزرگ برای استان تبدیل شده است و به شورای تامین استان و وزارت آموزش‌وپرورش هم نیز مکاتبه کردیم و باید بگویم که این افراد طبق ضوابط و شرایط استان جذب نشدند.

او می‌گوید: در حال حاضر مهم‌ترین چالش موجود، مربیان پیش‌دبستانی شهرستان ایذه هستند. طبق مستندات تعداد پانصد نفر از مربیان در برخی از مدارس، دو شاگرد بیشتر نداشتند، به زبان ساده‌تر یعنی این مربیان پیش‌دبستانی، تنها برای دو دانش‌آموز و شاید کمتر در کلاس حاضر می‌شدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان، با اشاره به پیگیری جذب این تعداد از مربیان و رفع مشکل آن‌ها افزود: تا این لحظه تمام تلاش خود را به‌منظور برطرف کردن مشکل آن‌ها بکار گرفتیم و به اداره آموزش‌وپرورش ایذه، نیز اعلام شده که تا جایی که امکان دارد این تعداد مربی جذب و بکار گیری شوند.

رایزنی و مکاتبه با استاندار خوزستان و همچنین وزیر آموزش‌وپرورش و برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس، ازجمله اقدامات و تلاش‌های عنوان شده از سوی وی بود.

مودت با بیان اینکه شرایط و مشکلات فرهنگیان را به‌خوبی درک می‌کند، خود را فرهنگی معرفی کرد و گفت: ازآنجایی‌که من خودم هم فرهنگی هستم و فرزند دارم، مشکلات مربیان پیش‌دبستانی را به‌خوبی درک می‌کنم.

وی کنایه از اینکه نمی‌توانیم مربیان جذب‌شده را از کار بیکار کنیم عنوان کرد: گفتن این حرف به مربیان (که به خانه‌هایتان بروید) برای استان یک چالش بزرگ خواهد بود و این اجازه را به خودم نخواهم داد که چنین جمله‌ای را به زبان بیاورم. به دنبال این هستیم تا با تلاش و پیدا کردن یک روزنه و راه‌حل، مشکل مربیان استان به‌ویژه شهرستان ایذه را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: از طریق معاونت آموزش ابتدایی، به مدیران شهرستان ایذه اعلام شده است که تا حد امکان این مربیان پیش‌دبستانی به‌کارگیری شوند. گفته شده تا الان تعداد ۴۵ نفر جذب شدند اما تاکید ما بر جایگزینی تعداد بیشتری است و اگر مجوز خرید خدمات صادر شود تعدادی از این افراد را جذب خواهیم کرد.

مودت در پایان خاطرنشان کرد: باوجود این مشکل در دیگر شهرهای استان، اما در حال حاضر چالش پیش رو، مربیان پیش‌دبستانی شهرستان ایذه هستند اما به‌طورکلی هیچ‌گونه حذفی در کار نخواهد بود و به همراه استانداری در تلاش هستیم

منبع: خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان پیش دبستانی اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای جذب مربیان پیش‌دبستانی خارج از ضوابط در خوزستان

  • ف
    فاطمه ربیعی
    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۳۷
    سلام اطلاعیه ازمون اموزش پرورش 1400چه تاریخی اعلام میشود
  • م
    مربی
    ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۰۰
    سلام ما هم از سال 94در روستاهای گیلان مربی پیش دبستانی هستیم با سالی چهار پنج دانش اموز وبدون بیمه ودرامد چرا ما را جذب یا خرید خدمت نمیکنن لطفا فکری به حال همه مربیان مخصوصا در روستا بکنید مربیان پیش را تعیین تکلیف کنید

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ