خبر برگزاری آزمون استخدام ۳۸۰۰ نفر از معلولان در دستگاه های اجرایی

۸ نظر

رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به برنامه «آغوش سیمرغ» درخصوص فرزندخواندگی فرزندان دارای بیماری خاص گفت: برای اولین بار۴۰۰ خانواده از اقصی نقاط کشور در این رویداد حضور می‌یابند. این در حالیست که رویکرد جدیدی برای توسعه سخت افزاری و نرم افزاری جهت صیانت، مراقبت و پساترخیص این فرزندان اندیشه شده است.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد قادری در نشستی خبری، ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار کرد: در هفته بهزیستی و در آستانه روز بهزیستی قرار داریم که شعار امسال برای مردم «برای به‌زیستن» است.

وی افزود: سازمان بهزیستی در دولت مردمی و در امتداد تلاشهای صورت گرفته از ابتدای انقلاب تاکنون توانسته بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری را به عنوان مخاطب خود تحت پوشش قرار دهد و ۱۶۱ ماموریت سازمانی داشته است.

در ادامه این نشست چهار نفر از خانواده‌های فرزندپذیر دارای بیماری خاص از فرایند فرزندخواندگی سخن گفتند و در ادامه رییس سازمان بهزیستی کشور درخصوص فرزندخواندگی فرزندان دارای بیماری خاص و با اشاره به برنامه «آغوش سیمرغ» گفت: برای اولین بار در کشور ۴۰۰ خانواده از اقصی نقاط کشور در این رویداد حضور یافته و فرزندان بیمار بهزیستی را به عنوان فرزندخوانده پذیرش می‌کنند.

وی ادامه داد: قرار است سازمان بهزیستی حوزه اداره کل کودکان و نوجوانان را توسعه دهد. همچنین رویکرد جدیدی برای توسعه سخت افزاری و نرم افزاری جهت صیانت و مراقبت و پساترخیص این فرزندان اندیشه شده است. این موضوع را با قوت و جدیت پیگیری می‌شود. در انتظار جلسه فردا خواهیم بود که با حضور دولتمردان و مسئولان کشور برگزار خواهد شد.

ساماندهی امور کودکان کار و معتادان و متکدیان به شهرداری تهران واگذار می‌شود؟

بهزیستی قانونا مسئول رسیدگی به این دسته از افراد است

قادری در ادامه این نشست در پاسخ به ایسنا در خصوص واگذاری امور ساماندهی متکدیان، کودکان کار ومعتادان به شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور و نظر بهزیستی در این باره؟ اینطور توضیح داد: اطلاع خاصی ندارم؛ از نظر جنبه حقوقی و حقیقی باید ببینیم اگر قرار است این موضوع در هیات دولت مطرح شود آیا در پهنه شهرداری تهران خواهد بود.

رییس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از توضیحات خود یادآور شد: تا خبر رسمی و متقنی را در دایره مصوبات هیات دولت نداشته باشیم قابلیت اتکا و استناد را ندارد. ما استقبال می‌کنیم از اینکه دستگاه‌های همکار (۱۵ دستگاه داریم و شهرداری نیز یکی از دستگاه‌ها است) که قانونگذار آنها را مکلف کرده است، در کنار سازمان نسبت به وظایف قانونی، مسیر را طی کنند. ان شاءالله در تهران نیز طبق وفاقی که حدس زده می‌شود که به لحاظ حقیقی یا حقوقی مسئولیتی به شهردار تهران سپرده شود، این موضوع هم اندیشی خواهد شد اما اینکه مسئولیتی از دستگاهی به نام سازمان بهزیستی سلب شود، در اختیارات یک فرد نیست. ما اختیارات قانونی داریم و قانون مشخص کرده که دستگاه‌ها طبق نظامات و قوانین بالادستی به احکام دائمی کشور و احکام برنامه، موضوعات را پیگیری کنند.

نظارت بر تخلفات مراکز نگهداری؛ رسیدگی به شکایات مردمی ظرف ۷۲ ساعت

«پلیس اطفال»، همچنان در حال پیگیری در کمیسیون قضایی مجلس

به گزارش ایسنا، رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین درباره نظارت بر تخلفات مراکز نگهداری تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ دستورالعمل برای نظارت وجود دارد؛ این سازمان با دقت و مراجع مردمی و شماره ۱۴۸۰ بیش از ۶۵ هزار تماس در ۲۱ ماه خدمت داشته که در کمتر از ۷۲ ساعت رسیدگی شده است.

قادری درخصوص طرح پلیس اطفال نیز اعلام کرد که این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس در حال پیگیری است و سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه‌ها نقش مشورتی دارند؛ پس از تکمیل این لایحه در کمیسیون‌های مربوط ، در زمان کوتاهی قطعا به نتیجه خواهد رسید.

ثبت‌نام بیش از ۱۴۰ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی در سامانه نهضت ملی مسکن

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره اقدامات در حوزه مسکن افزود: افق ما رسیدن به ۱۶۰ هزار واحد مسکونی است؛ تا کنون بیش از ۱۴۰ هزار خانواده در سامانه نهضت ملی ثبت نام کردند که باید فرآیند آن طی شود و بهزیستی در این مسیر در کنار جامعه هدف بوده است.

به گفته وی، بیش از ۳۲ هزار واحد در این دولت تحویل داده شده است.

وی اضافه کرد: برای افراد دارای معلولیت، سازمان بهزیستی آئین چهارده هزارمین واحد مسکونی را برای خانواده‌های دارای دو عضو معلولیت برگزار خواهد کرد که در یکی از استان‌ها با حضور مقامات کشوری برگزار می‌شود.

ایجاد بیش از ۸۷ هزار شغل برای مددجویان


وی با اشاره به حوزه اشتغال تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تکلیف قانونی ما ایجاد ۶۵ هزار شغل است که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته بیش از ۸۷ هزار شغل ایجاد شد.

تا ۳۳ سال آینده با سونامی سالمندی مواجه می‌شویم

به گزارش ایسنا، رییس سازمان بهزیستی در خصوص برنامه بهزیستی برای سالمندی توضیح داد: در زمانهای گذشته کمیته سه جانبه‌ای پیش نویس سند ملی سالمندان را آماده کرد.

وی با اشاره به موسساتی که تحت عنوان فرزانگی در کشور کار می‌کنند، افزود: در اقصی نقاط دنیا به ویژه قاره آسیا، سمنها هستند که تسهیلگری و امورات مرتبط با سالمندی مثل اینکه سالمند در خانه نماند و اوقات فراغت تخصصی داشته باشد را انجام می‌دهد.

قادری تاکید کرد: همچنین شهرداری‌ها باید زیرساختهای لازم را ایجاد کنند. موضوع مناسب سازی برای سالمندان یکی از موضوعات جدی است. در این دوره پیشنهاداتی داشتیم و باید سند مصوب شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۳ سال آینده عدد قابل توجهی از جمعیت کشور دچار سونامی سالمندی می‌شوند، یادآور شد: خدمت به حوزه‌های سالمندی بسیار مهم است. بانوانی که ازدواج نکرده‌اند و به دوره سالمندی رسیده‌اند یکی از موضوعات جدی پیش روی ما است، لذا باید زیرساختهای لازم برای سالمندان در کشور ایجاد شود.

وی در خصوص تعداد خانه‌های سالمندان هم گفت: تفاهمی با نظام پرستاری داشتیم تا نظام پرستاری در این تفاهم با اولویت سالمندان و مخاطبان مرتبط این کار را انجام دهند. این تفاهم در حال پیگیری است.

پوشش ۴۰۰ هزار خانوار پشت نوبت دریافت مستمری

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به آمار خانواده‌ها مستمری‌بگیر تحت پوشش اظهار کرد: یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۸۸۰ خانوار از خدمات مستمری این سازمان بهره مند می‌شوند. در سازمان تا پایان ۱۴۰۱ هیچ پشت نوبتی نداریم و دولت سیزدهم بیش از ۴۰۰ هزار خانوار دارای معلولیت و سرپرست خانوار که سالها پشت نوبت دریافت مستمری بودند را تحت پوشش قرار داد.

وی همچنین درباره برنامه بهزیستی در برنامه هفتم توسعه نیز اعلام کرد که موضوع توانمندسازی یکی از ارکان سازمان بهزیستی است. ما هفت حکم و چکیده قابل اتکا و توجه را برای آینده سازمان در پنج ساله آینده برای برنامه توسعه هفتم پیشنهاد دادیم.

برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان تا پایان امسال

جذب ۳۸۰۰ نفر

رییس سازمان بهزیستی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: تا پایان سال آزمون مستقلی برای افراد دارای معلولیت در کشور برگزار می‌کنیم که بیش از ۳۸۰۰ نفر براساس کد محل، کد رشته و ظرفیت دستگاه‌ها جذب سیستم خواهند شد.

به گفته وی، تاریخ برگزاری توسط سازمان اداری و استخدامی اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین با اشاره به حوزه فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت گفت: براساس تلاش‌ها، هیات دولت مصوب کرد که منابع اعتباری صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی از ۲۰ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸ نظر برای خبر برگزاری آزمون استخدام ۳۸۰۰ نفر از معلولان در دستگاه های اجرایی

  • ی
    یا خدا
    ۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲
    کاش رشته حقوق هم پذیرش کنن
    • ی
      یا خدا
      ۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
      سلام
      زمان انتشار دفترچه مشخص نیست؟
      • پشتیبان سه
        ۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۳۴
        کاربر عزیز
        جزئیات این آزمون اعلام نشده است در صورت اعلام در اسرع وقت در سایت اطلاع رسانی خواهد شد
        • ج
          جهانگیر
          ۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۴
          من لیسانس حسابداری دارم بیکارم دنبال کارهستم نگهبانی عضوبهزیستی3/هستم
          • پشتیبان سه
            ۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۰
            با سلام
            کاربر عزیز برای اطلاع از آگهی های استخدامی متناسب با رشته،جنسیت،موقعیت شغلی در شهر خود در سایت ثبت نام نمایید.
            با تشکر
      • م
        محمد جواد بوجاری
        ۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۱۱
        سلام پسرم 25 ساله هست
        بیماری ms دارد آیا مشمول شرکت در آزمون نی شود
        • مشاور «ای استخدام»
          ۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۱۷
          کاربرعزیز
          در حال حاضر این خبر اطلاع رسانی جذب معمولان در دستگاه‌های اجرایی می باشد و در مورد شرایط جذب مطلبی عنوان نشده است . از همین صفحه پیگیر باشید به محض انتشار اخبار در این خصوص از طریق سایت اطلاع رسانی می‌گردد .
          • پشتیبان سه
            ۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۰۶
            کاربر گرامی
            جزئیات این آزمون اعلام نشده است در صورت اعلام در اسرع وقت در سایت و شبکه های اجتماعی ای استخدام اطلاع رسانی خواهد شد

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ