خبر خوب درباره فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت

۱ نظر

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه از برنامه‌های سازمان بهزیستی ساخت و ایجاد ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان است،گفت: در دولت سیزدهم ۳۲ هزار واحد مسکونی به معلولان تحویل داده شده است.

علی‌محمد قادری درباره آخرین وضعیت مسکن معلولان در کشور گفت: افق این سازمان ساخت و پیگیری ۱۶۰ هزار واحد مسکونی است که تاکنون ۱۴۰ هزار نفر در سامانه ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و ما برای ساخت و اهدای این تسهیلات تلاش می‌کنیم اما در دولت سیزدهم ۳۲ هزار واحد مسکونی احداث و به دست مددجویان تحت پوشش این سازمان رسیده است.
وی اضافه کرد: برای افراد دارای معلولیت آئین چهارده هزارمین واحد مسکونی را برگزار خواهیم کرد که ان‌شاءالله در یکی از استان‌ها با حضور مقامات کشوری برگزار و از این مسکن‌ها رونمایی و افتتاح خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی درباره اینکه آیا فراکسیون حمایت از معلولان در مجلس تشکیل شده است یا خیر، گفت: نامه یا دعوتنامه‌ای از سوی این فراکسیون برای ما ارسال نشده است اما سازمان بهزیستی همکاری نسبتا مطلوبی را کمیسیون تخصصی و بهداشت و درمان دارد و اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره آمار خانواده‌ای مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان گفت: بالغ بر یک میلیون و ۴۶۱ نفر از خدمات مستمری این سازمان بهره مند می شوند که در دولت سیزدهم ۴۰۰ هزار خانوار دارای معلولیت و سرپرست خانوار که سال ها پشت نوبت دریافت مستمری بودند صفر شدند.
قادری درباره برنامه بهزیستی در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: ۷ حکم و چکیده برای برنامه توسعه هفتم پیشنهادشده و امیدواریم که بخشی یا تمام این پیشنهادها به تصویب برسد.
وی درباره برگزاری آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت هم گفت: در تلاشیم تا آزمونی را امسال به طور مستقل در کشور برگزار کنیم که ۳۸۰۰ هزار نفر در این آزمون حضور خواهند داشت و براساس امکان سنجی و کد محل و کد رشته براساس ظرفیت دستگاه جذب خواهند شد.
رئیس سازمان بهزیستی در پایان این نشست با اعلام یک خبر خوب در حوزه فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت گفت: براساس تلاش ها منابع اعتباری صندوق حمایت از فرصت های شغلی از ۲۰ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

منبع : بازار کار

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای خبر خوب درباره فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت

  • ع
    علیرضا قاسمی
    ۴ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۱۳
    باسلام و درود به همه.امیدوارم خداوند رحمان ورحیم به همه بندگانش سلامتی وتندرستی همراه با آرامش الهی عطا کندواز خدا میخوام به همه ما بصیرت وآگاهی بده که در هر زمان ومکان و لامکان فقط یاد خدا باشیم و او را بخوانیم تامارا اجابت کند.چونکه خداوند متعال فرموده.بخوانیدمرا تا اجابت کنم شما را.....*(یاد خدا باشیم.)*

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ